در گفت و گو با پانا

علی فروتن: ارتقای آگاهی در حوزه سلامت، سهولت بهبودی را به همراه دارد

تهران (پانا) - علی فروتن با بیان اینکه هر چه جامعه آگاه‌تر باشد، مسیر بهبودی راحت‌تر طی می‌شود، می‌گوید به‌حتم فیلم‌هایی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود، بر جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
علی فروتن: ارتقای آگاهی در حوزه سلامت، سهولت بهبودی را به همراه دارد

علی فروتن، بازیگر و مجری تلویزیون کشور در گفت و گو با پانا در مورد اهمیت فیلمسازی در حوزه سلامت و تاثیر این قبیل فیلم‌ها بر جامعه گفت: قطعا فیلم‌هایی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود، تاثیر خود را بر جامعه می‌گذارد. هر چه جامعه آگاه‌تر باشد، مسیر راحت‌تر طی می‌شود. کتاب، تئاتر و حتی نمایش فیلم‌هایی در این حوزه همانند نقشه راه عمل می‌کنند. وقتی فیلم‌هایی در حوزه سلامت ساخته می‌شود، مسوولان این حوزه خودشان متوجه می‌شوند که چه کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است، در واقع نمایش فیلم‌ها بیشتر کم‌کاری‌ها را عریان می‌کند.

او افزود: به عنوان مثال افراد زیادی به بیماری ایدز مبتلا هستند که با دیدن فیلم‌هایی در این حوزه اضطراب‌ آنان کم‌تر می‌شود و افراد دیگر جامعه هم آن نگاه سابق را دیگر به آنان ندارند. در این بین افرادی هم هستند که دگماتیسم برخورد می‌کنند و با نداشتن آگاهی رفتارهای نامناسب انجام می‌دهند که این نوع فیلم‌ها آنان را هم آگاه می‌کند. متاسفانه ما مردم احساسی و بدون مطالعه، کم نداریم که از طریق این فیلم‌ها می‌توان آن بیمار را از تنهایی نجات داد.

فروتن با اشاره به اینکه فیلم‌های زیادی داریم که در آن‌ها به مسائل سلامت و آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود، بیان کرد: متاسفانه سالانه مسائلی چون بزهکاری، آزارهای جنسی و مسائل دیگری به این معضلات اضافه می‌شود؛ حال با این‌دست فیلم‌ها می‌توان مانع از رشد مسائل این‌چنینی شد، چراکه سینما به آگاهی مردم کمک می‌کند.

این بازیگر در مورد سفارشی بودن آثار حوزه سلامت اضافه کرد: سفارشی بودن آثار در حوزه سلامت اصلا عیب نیست، وقتی مسائل بیان شده در آن‌ها درد جامعه است، دیگر چه ایرادی می‌تواند داشته باشد؟ بنابراین به هر شکل و شیوه‌ای که شده باید به حوزه سلامت اهمیت بیشتری بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار