معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید در تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی تربیت شوند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت باید دانش‌آموزان با توجه به شاخص‌هایی که تعیین شده است، در تراز انقلاب اسلامی، حیات طیبه و برای تمدن‌سازی تربیت شوند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید در تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی تربیت شوند

احمد محمودزاده در آیین تکریم و معارفه مدیران‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن، سالروز قیام مردم تبریز اشاره وافری به آن داشتند و همچنین حفظ و گسترش دستاوردهای آن بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تربیت نیروی انسانی با نگاه و روحیه انقلابی و جهادی است.

وی افزود: این مهم در نظام جمهوری اسلامی بر عهده نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه مجموعه آموزش و پرورش قرار داده شده است؛ چرا که هم خود فرهنگیان و معلمان همیشه نقش مرجعیت، پیشتازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را تا به امروز در همه عرصه‌ها در قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن در صدور انقلاب اسلامی داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید فرهنگی همین ماموریت را برای همه مشخص می‌کند، اظهار کرد: فرهنگیان همیشه در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند، حتی زمانی که مدیران سیاسی را در راس وزارت آموزش و پرورش یا برخی استان‌ها داشتیم، معلمان در کنار نظام این نقش مرجعیت و آگاهی‌بخشی را ادامه داده‌اند.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین اضافه کرد: آینده نظام در کلاس‌های درسی توسط معلم طراحی و مهندسی می‌شود و اگر قرار هست اتفاقی در جمهوری اسلامی بیافتد، باید از این ناحیه باشد.

محمودزاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا یادآور شد: چهار نوع واکسن طی چند سال اخیر مراحل مختلف ساخت را پشت سرگذاشتند و ایران خوشبختانه یکی از کشورهای پیشتاز در این موضوع بود و حتی در زمینه نانو و برخی مسائل علمی رتبه ۱۶ دنیا را دارد که نباید به آن بسنده کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: تعالی جامعه اسلامی و همه جانبه کشور در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد، ابزار این موضوع برای ارتقای نیروی انسانی از زیرساخت‌ها تا آموزش و پرورش، معلمان و سایر دستگاه‌های تعلیم و تربیت وجود دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به موضوع جهاد تبیین افزود: باید داشته‌ها به افکار عمومی اعلام شود؛ از جمله اینکه زمانی ۲۳ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل حق ورود به مدرسه داشتند و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی «یک دانش‌آموز، یک معلم و یک مدرسه» را شاهد هستیم که با هیچ فرمول بهره‌وری قابل ارزیابی نیست.

وی با اشاره به پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی در مقطع ابتدایی بیان کرد: همه ما در آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور وظیفه داریم ورود کنیم و راه‌های ترقی را برای تربیت نیروی انسانی داشته باشیم.

محمودزاده اضافه کرد: باید قدر دانست و زمینه مشارکت همه اقشار و محصل آموزش و پرورش را برای همین کار بسیج کرد؛ چرا که مسئولیت بسیار سنگینی است و نمی‌شود تنها آموزش و پرورش به موضوع ورود کند و اتفاقی بیافتد.

وی ادامه داد: امروز شاهد برابری اعتبارات خیرین و آموزش و پرورش در حوزه مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری هستیم که باید این مشارکت را قدر بدانیم وگرنه آن مسئولیت سنگین از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود منابع اظهار کرد: کار در زیر مجموعه این وزارتخانه سنگین و دشوار است، با بسیاری از دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست و از این رو اصحاب رسانه، دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی و خیرین باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به تغییر نگاه دولت گفت: سندی بسیار بزرگی از سوی مقام معظم رهبری داریم که هنوز اجرایی نشده است و مشکلاتی در اجرای این سند بوده در برخی از شعارهای دولت در قالب شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کادرسازی و جوان‌گرایی وجود دارد.

محمودزاده تاکید کرد: همه باید با نگاه غیرسیاسی به آموزش و پرورش کمک کنند، چرا که تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی کار سختی است؛ اگر امثال سردار سلیمانی‌ها وجود دارند اما تعدادشان کم است.

وی افزود: در استانی مانند اردبیل با وجود برخی مشکلات ظرفیت خوبی وجود دارد و برنامه‌ریزی کارشناسی جواب می‌دهد که امید است در ادامه مسیر این مهم انجام شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها ارتقای کیفی و شاخص‌های آموزشی مد نظر وزارت آموزش و پرورش به ویژه با اجرای سند تحول بنیادین در ۶ ساحت مد نظر در تربیت نیروی انسانی شکل بگیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: با جابه‌جایی‌های مدیران تغییری در آموزش و پرورش ایجاد نمی‌شود، چرا که سیاست‌ها و نگاه‌ها یکی و در راستای ۱۳ بند ابلاغی مقام معظم رهبری به سه قوه است.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنند پس از تعطیلات نوروزی مدرسه‌ها باز شود، چرا که از کرونا در ۲ سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش آسیب دیده‌ایم و از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در ادامه این آیین کلام‌الله صفری به جای احمد ناصری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار