معاون وزیر خبر داد

راه‌اندازی سامانه‌ تعیین شهریه‌های مدارس تا پایان اسفند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش گفت سامانه‌ای تا پایان اسفند در سازمان مدارس غیردولتی راه اندازی خواهد شد که صدور مجوز‌ها به سرعت انجام شده و شهریه‌های هر مدرسه شامل شهریه ثابت و فوق برنامه نیز در آن مشخص خواهد شد تا خانواده‌ها تکلیف ثبت نام فرزندان خود را بدانند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه‌ تعیین شهریه‌های مدارس تا پایان اسفند

به گزارش صدا و سیما، احمد محمودزاده گفت: به ادارات کل اعلام کرده ایم که هرچه زودتر نسبت به اتصال به درگاه ملی صدور مجوز‌ها اقدام کنند. صدور مجوزهای مدارس و آموزشگاه های غیردولتی در دو بازه ده روزه انجام می شود.

وی تاکید کرد: از امروز تنها مجوز مدارس غیردولتی و مراکز آموزش و پرورش را صادر خواهیم کرد و مجوز مدارسی که پیش از این نیز مجوز داشته اند تمدید خواهد شد.

محمودزاده گفت: با وجود تعدد‌های موجود در سازمان مدارس غیردولتی درباره صدور مجوز‌ها، تلاش می‌کنیم این مجوز‌ها در زمان کمتری صادر شود.

وی افزود: صدور مجوز‌ها باید سرعت بیشتری پیدا کند تا مردم برای اخذ مجوز درگیر قوانین و مقررات اداری نشوند.

محمودزاده گفت: سامانه‌ای تا پایان اسفند در سازمان مدارس غیردولتی راه اندازی خواهد شد که صدور مجوز‌ها به سرعت انجام شده و شهریه‌های هر مدرسه شامل شهریه ثابت و فوق برنامه نیز در آن مشخص خواهد شد تا خانواده‌ها تکلیف ثبت نام فرزندان خود را بدانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مرحله اول این سامانه طراحی و اطلاعات در آن بارگذاری شده است و مراحل بعدی نیز در حال شکل گیری است.

محمودزاده از تغییر الگوی شهریه مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در این الگو به غیر از محتوای آموزشی، رویکرد‌های فرهنگی و تربیتی مدارس و اجرای سند تحول در مدرسه نیز ملاک شهریه خواهد بود.

وی گفت: این الگو همچنین میزان شهریه دریافتی در هر مدرسه و خرج کرد آن را برای خانواده‌ها شفاف خواهد کرد.

محمودزاده به آموزش زبان دوم در دبستان‌های غیردولتی اشاره کرد و افزود: تشکیل کلاس‌های آموزش زبان دوم نیاز به مجوز از ادارات آموزش و پرورش را دارد و خانواده‌ها در صورت مشاهده این نوع آموزش‌ها حتما از مدیر مدرسه مجوز لازم را درخواست کنند.

وی یادآور شد: آموزش زبان دوم در دبستان‌های غیردولتی به صورت کاملا اختیاری و تنها در ساعات و برنامه‌های غیر رسمی مدرسه انجام می‌شود و تشکیل این کلاس‌ها در ساعات و برنامه‌های رسمی مدرسه غیرقانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار