تفکیک دوباره ادارات کل امور ایثارگران و رفاه شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از درخواست شهرداری به منظور تفکیک دو اداره کل امور ایثارگران و رفاه و موافقت کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تفکیک دوباره ادارات کل امور ایثارگران و رفاه شهرداری تهران

در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» در دستور کار قرار گرفت.

در توضیح این دستور جلسه، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این لایحه در زمان بررسی بودجه به کمیسیون ارجاع شد و بعد از بررسی و تصویب بودجه در کمیته منابع انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا هفته گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه که جلسه آن با حضور مدیران شهرداری برگزار شد مورد رای گیری و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: عنوان لایحه به دلیل اینکه بخشی خارج از معاونت برنامه ریزی بود به اصلاح بخشی از ساختار شهرداری تهران تغییر پیدا کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مورد تفکیک امور ایثارگران و رفاه، شهرداری در لایحه پیشنهادی خود در نظر داشت که تفکیکی صورت گیرد که این موضوع مورد تایید قرار گرفت. بر این اساس در بند «الف» امور ایثارگران و رفاه تفکیک گردیده و مجددا دو اداره کل امور ایثارگران و رفاه و تعاون و خدمات اجتماعی ایجاد می گردد.

آخوندی ادامه داد: در پیشنهاد شهرداری در بند «ب» علاوه بر اداره کل امور ایثارگران، پیشنهاد داده شد تا مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از معاونت برنامه ریزی جدا و به حوزه شهردار تهران منتقل شود. همچنین شهرداری درخواست خروج فاوا از زیر مجموعه معاونت برنامه ریزی و قرار گرفتن آن تحت نظر حوزه شهردار را داشت که این موضوع مورد تصویب کمیسیون قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بند «ج» به شهرداری اجازه داده می شود با تجدید نظر در جانمایی اداره کل امور بانوان نسبت به قرارگیری آن زیر نظر مستقیم شهرداری تهران اقدام نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شوری اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در بند «د» به شهرداری تهران اجازه داده می شود به منظور سازماندهی، یکپارچه سازی و پیشبرد امور مربوط به هوشمندسازی، فن آوری های نوین، نوآوری و کسب و کارهای نوپا در مدیریت شهری با انجام تشریفات قانونی نسبت به تاسیس و جانمایی سازمان فن اوری های نوین و نوآوری شهری زیر نظر مستقیم شهردار اقدام نماید که در این خصوص شهرداری می بایست اساسنامه این سازمان را ظرف مدت یک ماه تهیه و به شورای شهر تهران ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار