مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

شهدا مشعل داران پیروزی و آزادی هستند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران آزادی و استقلال امروز جامعه را رهین جانفشانی شهدای انقلاب دانست و آنها را مشعل داران پیروزی و آزادی خواند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شهدا مشعل داران پیروزی و آزادی هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان منطقه 17 با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، نیکبخت مدیرآموزش و پرورش منطقه 17، سرهنگ تیموری فرمانده سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر؛ سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، و شاطری سرپرست اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران، مدیران مدارس و خانواده معظم شهدا در محل دبیرستان سلمان فارسی برگزار شد.
علیرضا کریمیان در بیست و دومین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان منطقه 17، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند: (زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست)، اظهار کرد: در صدر اسلام، پیامبر عظیم الشأن اسلام، موضوع جهاد فی سبیل الله را در جامعه نهادینه کردند و این فرهنگ در طول این دوران 1400 ساله حاکم است. البته در برخی مقاطع دچار فراز و نشیب های مختلفی شده، اما در سال 1357 با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، فرهنگ ایثار و شهادت، دوباره بروز و ظهور پیدا کرد و این فرهنگ اصیل، به سرعت در سطح کشور اسلامی و به خصوص در بین جوانان جایگاه خود را پیدا کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر اهتمام ویژه برای برگزاری کنگره شهدا و راهیان نور تصریح کرد و با اشاره به هنجارها و ارزش های مختلفی که در جوامع وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل، با مقوله شهادت عجین شده و در فرهنگ ما، مجددا فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه خود را پیدا می کند و انقلاب ما با خون پاک شهدا، آبیاری و رنگین می شود.
وی با بیان اینکه همان گونه که در ابتدای انقلاب شاهد بودیم که جوان ها برای رسیدن به مقام شهادت با هم مسابقه می دهند و از هم سبقت می گیرند، این فرهنگ در چنین مقطعی نیز در بین شهدای مدافع حرم حاکم است، اضافه کرد: در حقیقت پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی و در ادامه هشت سال دفاع مقدس و در بزنگاه های تاریخی، مردمی بودن و روحیه سلحشوری، شجاعت و ایثار جوانان است که به استقبال شهادت در راه خدا می روند.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، جان را بالاترین موهبتی دانست که خداوند متعال در اختیار انسان ها قرار داده است و ادامه داد: شاهد هستیم که جوانان ما در مقاطع حساس تاریخی، دفاع از حریم اسلام و قرآن را مورد نظر خود قرار می دهند و جان عزیز خود را که یک موهبت الهی بسیار ارزشمند است، با خلوص نیت و اخلاص قلبی در دست می گیرند و تقدیم می کنند.
کریمیان افزود: امروز هرچه که داریم و هر آنچه که هست، مدیون فداکاری و ایثار و شهادت این جوانان است، شهدا جایگاه رفیعی دارند که این مقام رفیع را هیچ کسی نمی تواند توصیف کند و زبان ها و قلم ها قاصرند از این که جایگاه شهید را ترسیم و بیان کنند.
وی شهدا را مشعل داران پیروزی و آزادی خطاب کرد و گفت: آزادی و استقلال امروز ما رهین جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب است و این خیر و برکتی که شهدا برای کشور ما به ارمغان آورده اند. فقط خاصه کشور ما نیست و نه فقط ایران اسلامی را تحت تأثیر قرار داده، بلکه در جوامع و ممالک دیگر اسلامی نیز اثر گذار بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: اگر امروز ما شاهد تجدید حیات جوامع مختلف اسلامی و شاهد استحکام روزافزون مبانی معنویت در جامعه اسلامی هستیم، به واسطه برکت خون شهداست، کشورهای اسلامی منطقه، ایران را به عنوان الگوی خود قرار داده و جوان های آنان نیز جوان های ما را به عنوان الگو برای خود قرار داده اند و ما باید به این شهدا افتخار کنیم. این جایگاه معنوی و قدرتی که شهدا به جمهوری اسلامی دادند، قابل بیان و نوشتار نیست و خیلی بالاتر از حد و تصور ماست.
وی همچنین مقام شامخ خانواده معظم شهدا، به ویژه پدران و مادران شهید را یادآور شد و افزود: امروز بر همه ما عمل کردن به توصیه های اخیر مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین، واجب است زیرا ایشان، توصیه های فراوانی در این خصوص کرده اند و همه ما باید در بحث جهاد تبیین پرچم دار باشیم.
کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تمام هم و غمش این است که نگذارد جمهوری اسلامی در جهان و حتی در سطح منطقه مطرح شود و برای سایر ممالک به عنوان الگو قرار گیرد و از طرفی هم در حال به انحراف کشاندن افکار عمومی است و به همین خاطر در این شرایط، وظیفه همه به ویژه فرهنگیان فرهیخته در خصوص جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است.
در این مراسم از خانواده معظم شهدای دانش آموز و فرهنگیان شهید تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار