معاون پرورشی هنرستان آفرینش شهرستان پردیس؛

معاونان پرورشی مفاهیم و اخلاق اسلامی را با روش‌های معلم‌گونه به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند

پردیس (پانا) - معاون پرورشی هنرستان آفرینش پردیس گفت معاونان پرورشی افرادی آراسته به مظاهر انسانی و اخلاق اسلامی هستند که ماموریت دارند مفاهیم و نمادهای اخلاق اسلامی همانند نجابت، صداقت و صفات عالیه انسانی را با روش‌های خاص و معلم‌گونه به دانش‌آموزان منتقل کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
معاونان پرورشی مفاهیم و اخلاق اسلامی را با روش‌های معلم‌گونه به دانش‌آموزان منتقل  می‌کنند

زینب گودرزی با اشاره به اینکه معاونان پرورشی در مدرسه نگهبان و پرورش‌دهنده فطرت پاک دانش‌آموزان هستند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در جامعه دام تزویر برای همگان بخصوص نوجوانان پهن شده است، معاونان و مربیان پرورشی با آموزش‌های خود می‌توانند از به دام افتادن این نسل جلوگیری کنند.

وی در رابطه با اهمیت این شغل برای یک مدرسه و دانش‌آموزان تصریح کرد: افکار یک مربی پرورشی باید برگرفته از کلام وحی و احادیث و روایات ائمه باشد. مربیان و معاونان پرورشی لازم است همواره در دنیای واقعی و حال زندگی کنند و به مسائل روز جهان، کشور و منطقه آگاه باشند و با مسائلی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کنند آشنا باشند و با آگاهی و آموزش نوجوان سعی بر خنثی کردن آن تهدیدات کنند.

معاون پرورشی هنرستان آفرینش شهرستان پردیس افزود: معاونان و مربیان پرورشی می‌توانند با برقراری رابطه حسنه و گرم و صمیمی با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و همچنین تبدیل مدرسه کسل و بی‌روح به مدرسه شاداب و مذهبی، یک نوع حس مسولیت‌پذیری و مشارکت را در بین دانش ‌آموزان گسترش دهند و آنان را در فعالیت‌های مختلف پرورشی همراه کنند و بدین‌گونه با آموزش آنان، آنها را از آسیب‌های رفتاری و اجتماعی دور نگه دارند.

گودرزی اظهار کرد: بزرگترین سلاح موفقیت مربیان پرورشی در عمل به حرف‌هایی است که به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و زمانی نوجوان از شخصی آموزشی را می‌پذیرد که از او و کارهایی که انجام می‌دهد رضایت داشته باشد.

وی با اشاره به شعار مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب‌‌ هستند، تصریح کرد: از آنجایی که تاسیس این نهاد با این شعار همراه بوده است یک معاون ضروری است تا تمام سعی خود را انجام دهد تا آینده‌سازانی معتقد با ایمان و با نشاط تحویل جامعه دهد.

معاون پرورشی هنرستان آفرینش در رابطه با اهمیت وجود این شغل در جامعه، گفت: معاون پرورشی توانایی شناسایی دانش‌آموزان نخبه فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارتی برای پرورش خلاقیت و استعداد و مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان را دارد و می‌تواند در رشد دینی، عقلی، اجتماعی و عاطفی تمامی دانش‌آموزان و حفظ ارزش‌ها موثر باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه طباطبائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار