مدیر دبستان شهید فهمیده رودهن:

تفسیر سوره‌های قرآن توسط دانش‌آموزان سرآغاز قرآن‌شناسی و انس با آن است

رودهن (پانا) - مدیر دبستان شهید فهمیده رودهن، اجرای طرح تفسیر سوره‌های قرآن توسط دانش‌آموزان را سرآغاز قرآن‌شناسی و انس با آن برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تفسیر سوره‌های قرآن توسط دانش‌آموزان سرآغاز قرآن‌شناسی و انس با آن است

پگاه عاشقی، مدیر دبستان شهید فهمیده رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون پویش «تفسیر سوره‌های قرآن» در کانال مجازی مدرسه بیان کرد: طرح تفسیر سوره‌های قرآن توسط دانش‌آموزان با هماهنگی و برنامه‌ریزی مهدی درودگری آموزگار پایه پنجم که در اجرای فعالیت‌های پرورشی مشارکت و همکاری می‌کند، بعد از تصویب در شورای مدرسه، به مرحله اجرا و اقدام درآمد.

وی افزود: این طرح ضمن ایجاد انس و الفت دانش‌آموزان با قرآن، زمینه‌های یادگیری عمقی و معنایی قرآن را برای آن‌ها فراهم می‌کند و باعث می‌شود روزبه‌‌روز این‌پیوند محکم‌تر‌ و بی‌شک تاثیرات آن در شخصیت و رفتار دانش‌آموز مشهود‌تر شود. آموزگاران در کلاس‌های درس پیگیر اجرای این طرح هستند و دانش‌آموزان را برای اجرا و مشارکت، تشویق می‌کنند.

عاشقی در تکمیل صحبت‌هایش اذعان کرد: در انتخاب سوره‌ها سعی می‌شود تلفیق مناسبتی با سوره مورد نظر صورت گیرد، مثلا در آستانه عید مبعث از تمام دانش‌آموزان خواسته شد بعد از مطالعه و تحقیق، به تفسیر سوره علق بپردازند و تفسیر خود را در قالب فیلم ارسال کنند تا در کانال مدرسه قرار گیرد، این‌ امر ضمن استفاده دیگر دانش‌آموزان، باعث ایجاد حس رقابت و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان می‌شود و ما شاهد حضور حداکثری از آن‌ها در اجرای این طرح و در نتیجه شناخت بیشتر قرآن، کتاب آسمانی‌مان خواهیم بود.

مدیر دبستان شهید فهمیده رودهن در ادامه توضیح این طرح تصریح کرد: دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به لحاظ سن‌کم، آماده پذیرش هرگونه آموزشی هستند و چه بهتر که این آموزش‌ها هدایت‌شده و در راستای اهداف دینی، ملی و ارزشی باشد و منظم پیش برود، تا تاثیرات مفیدی در شکل‌گیری شخصیت و آینده دانش‌آموزان بگذارد. وقتی زمینه‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فراهم شود به صورت غیرمستقیم و بسیار ظریف و هوشمندانه می‌توان مسیر‌ آموزش را هدفمند کرد و مفاهیمی مثل آموزش قرآن را برایشان نهادینه کرد.

وی در پایان، خاطر‌نشان کرد: این طرح به جهت ارزش معنوی و روحی که می‌تواند از خود برجای بگذارد تا پایان سال تحصیلی جاری به قوت خود پابرجاست و توسط مربی فعال مدرسه، مهدی درودگری و زیر نظر شورای مدرسه، پیگیری خواهد شد.

خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار