معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش رودهن:

فعالان عرصه تربیتی در مدارس رسالتی متعهدانه و شهادت‌گونه دارند

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش رودهن فعالان عرصه تربیتی در مدارس را مشمول رسالتی متعهدانه و شهادت‌گونه دانست و این فعالیت‌ها را همسو با ایجاد ایرانی آباد برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالان عرصه تربیتی در مدارس رسالتی متعهدانه و شهادت‌گونه دارند

سیداحمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون هفته تربیت اسلامی بیان کرد: تربیت رکنی حیاتی و اصولی در آموزش و پرورش است؛ هر آموزش و یادگیری بدون تربیت ناقص است و به اهداف تعیین شده خود نمی‌رسد. تربیت در واقع نهادینه کردن اصولی است که آموزش در همه زمینه‌ها پیگیر آن است و قرار است تغییری در فرد ایجاد کند‌ و باعث رشد و تعالی او شود.

وی افزود: نهاد پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش به عنوان ستونی است که کلیه اجزای آموزش و یادگیری، پیرامون آن در حرکت پویا هستند. مربیان و معاونین پرورشی در مدارس در تسهیل این حرکت نقش مهم و حیاتی را دارند. در واقع سرزندگی و تحرک مدارس در قالب فعالیت‌های تربیتی تامین می‌شود و مانع رکود و خمودگی روند آموزش نیز می‌شوند.

الهی‌نیا در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: هدف نهاد تربیتی، انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی به مدارس و از مدارس به نسل آینده است، نسلی که ایران را اداره خواهند کرد و باعث سربلندی آن خواهند شد. به عبارتی تربیت و بازسازی نسلی انقلابی و متعهد با نگرش‌های دینی و اسلامی هدف این نهاد مقدس است که به دنبال اجرا و پیاده‌سازی آن در آموزش و پرورش است.

وی همچنین اذعان کرد: گرچه کیفیت فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در سال‌های اخیر مورد هجمه و اعتراض قرار گرفته و تا حدودی درست است، اما نباید بهانه‌ای برای فعالان این عرصه در آموزش و پرورش باشد که از وظیفه خود غافل شوند؛ بلکه باید با خلاقیت و ابتکار عمل سعی در افزایش کیفیت و بهره‌وری فعالیت‌ها داشته باشند، چرا که نبض این نهاد هنر و ابتکار است و فعالان این عرصه باید با انگیزه و شور و تحرک‌ باشند، باید مسئولیت‌پذیر و معتقد به فعالیت‌های خود باشند.

معاون پرورشی و تربیتی در پایان این گفتگو تصریح کرد: دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر که نام تربیت اسلامی را ارائه دادند خود اسوه انجام فعالیت‌های تربیتی بودند و مربیان و معاونین ما در مدارس باید با الگو‌گیری از این شهیدان متوجه اهمیت کار خود باشند و این حقیقت مهم را درک کنند که اگر موثر و کارآمد عمل کنند بی‌شک خواهند توانست تغییرات مفید در دانش‌آموز ایجاد کنند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار