نوری در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی:

«مربیان پرورشی» خط‌شکن بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین هستند

از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده شود/باید به مربی برنامه درسی تلفیقی یاد داده شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت امور تربیتی باید مطابق با سند تحول بنیادین حمایت و نقش مربی به نقش تنظیم‌گری بین تمام معلمان و مدارس که پل ارتباطی با بیرون مدرسه باشد، تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
«مربیان پرورشی» خط‌شکن بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین هستند

یوسف نوری در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در کانون فرهنگی و تربیتی آفتاب با بیان اینکه امروزه همه جا صحبت از تربیت است اظهار کرد: در کانون فرهنگی تربیتی شهر آفتاب یک فعالیت تربیتی اتقاق خواهد افتاد، از این ظرفیت‌ها باید استفاده کرد. اگر بخواهیم انسان را به خوبی تربیت کنیم باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه ۴۲۵ مربی تربیتی و پرورشی شهید افزود: خداوند برای تربیت بر انسان منت گذاشت و او را در یک سیر استعمالی نزد خود فراخواند. پله‌های ترقی باید از سوی مربیان برای متربیان ایجاد شود.

نوری ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی همان افرادی که در مساجد انسان‌ها را هدایت کردند مربی جهادی شدند و امور تربیتی را تشکیل دادند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان در آن زمان با کمک حضرت امام (ره) حرکت تربیتی را آغاز کردند؛ نهاد امور تربیتی با ابتکار شهیدان رجایی و باهنر ایجاد شد که یکی از مهم‌ترین اتفاقات قبل از سند تحول بنیادین است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مربیان با دانش‌آموزان در مقابل توطئه‌های نظام حضور جدی داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز دانش‌آموزان به جبهه رفتند.

نقش موثر مربیان تربیتی در راستای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان

نوری یکی از ضرورت‌های مهم امروز را حلقه‌های انسانی دانست و اعلام کرد: مربیان در راستای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نقش موثری دارند که این امر در گذشته نیز بوده است.

وزیر آموزش و پرورش به وجود ۴۱ هزار مربی پرورشی اشاره کرد و ادامه داد: امور تربیتی در دوره‌ای حذف شد اما مربیان بدون هدف حضور داشتند تا اینکه قانون احیای امور تربیتی ایجاد شد.

باید متربی که از مدرسه خارج می‌شود هر شش ساحت تربیت را داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه باید مربی را در آن دوران آماده می‌کردیم افزود: اولین کار سند تحول بنیادین این بود که ثنویت آموزش و پرورش را به تربیت تبدیل کرد. باید متربی که از مدرسه خارج می‌شود هر شش ساحت تربیت را داشته باشد.

نوری گفت: شتاب جامعه از ابعاد مختلف به گونه‌ای است که باید مربیان آمادگی لازم را برای مواجهه با مسائل داشته باشند. مربی باید حمایت شود، امور تربیتی باید مطابق با سند تحول بنیادین حمایت و نقش مربی به نقش تنظیم‌گری بین تمام معلمان و مدارس که پل ارتباطی با بیرون مدرسه باشد، تبدیل شود.

براساس سند تحول باید ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌ها بیرون مدرسه اتفاق بیافتد

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سند برای دستیابی به ساحت‌های شش‌گانه راهکارهایی ترسیم شده است، یکی از این موارد این است که ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌ها بیرون مدرسه اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حدود ۳۵۲ اردوگاه فرهنگی تربیتی داریم که باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی در این مکان‌ها برگزار شود.

نوری بیان کرد: می‌توان از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده کرد و مربی نقش تنظیم‌گری داشته باشد. باید به مربی برنامه درسی تلفیقی یاد داده شود. به همکاران در امور تربیتی ستاد نیز باید این امر آموزش داده شود.

خط‌شکن بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین، مربیان پرورشی هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بیرونی نیز باید مدنظر باشد گفت: خط‌شکن بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین مربیان پرورشی هستند. باید بتوان از ظرفیت‌های بیرونی در حوزه‌های تربیت استفاده کرد.

گفتنی است امروز همزمان با هشتم اسفند روز بزرگداشت امور تربیتی، وزیر آموزش و پرورش با حضور بر سر مزار شهیدان رجایی و باهنر، با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کرد. در این مراسم از مربیان پرورشی منتخب نیز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار