معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش:

هر تلاشی جهاد نیست، زیرا دشمن هم تلاش می‌کند

قرچک (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان قرچک حضور پیدا کرد و گفت هر تلاشی ،جهاد نیست زیرا در جهاد باید دشمن دیده و رصد شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هر تلاشی جهاد نیست، زیرا دشمن هم تلاش می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین درودی هدف بیانیه گام دوم انقلاب را دشمن شناسی، معرفی کرد و گفت: نفوذ دشمن‌شناسی و نفوذ بر دشمن در بخش هدف بسیار پر اهمیت است.

درودی ادامه داد: بعد از نفوذ، دشمن به دنبال ایجاد نفاق است و بعد در پی تغییراتی است که این تغییرات در آرمان ها و شعارهای انقلاب هدف نهایی تلاش دشمن است.

درودی به نقل از رهبر انقلاب گفت: «انقلاب اسلامی وارد مرحله دوم خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی شده است»، خودسازی اجتماعی به این معنا است که هر کس هر چه برای خودش نمی خواهد برای دیگران هم نخواهد؛ وی در ادامه افزود که کلید اساسی قفل ها در جامعه امید و نگاه خوش بینانه به خالق یکتا است، و همچنین نیاز اصلی جامعه ما معنویت و اخلاق است.

درودی در پاسخ به سوال اینکه در چهل سال انقلاب رویش داشتیم یا ریزش بیان کرد: مفهوم رویش و ریزش به صورت حقیقی باید تبیین شود و از قیاس سلیقه ای و نامتوازن پرهیز گردد؛ دشمن با قیاس مع الفارق ایجاد نفاق می‌کند و باید آگاهی جوانان در سطحی افرایش داده شود باشد که توان تبیین را در مقابل دشمنان را داشته باشند تا بتوانند بر آنها تهاجم ترکیبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت های مقام معظم رهبری باید مقدم بر اولویت های مسئولان و مدیران باشد زیرا ایشان با اشراف تمام ساحتی تا کنون نقشه های دشمنان بر آب کرده است، ایشان خاطرنشان کرد: در عرصه تربیت جنگ را جدی بگیرید، زیرا هر تلاشی جهاد در برابر دشمن کار آمد و کارساز نیست، چون دشمن هم تلاش می کند و بدون جهاد زمین گیر و تسلیم نمیگردد. در جنگ با عراق ما با جهاد در برابر دشمنان جهانی پیروز شدیم، در نهایت در جهاد باید به دنبال دشمن شناسی و چگونگی نفوذ آن باشیم.

درودی دشمن را به دو نوع بیرونی و درونی تقسیم کرد که دشمن درونی را به جهل و تبعیت از شهوت و غضب و راحت طلبی شیطانی تعریف کرد و افزود اگر هدف علم، خدا، اخلاق و ادب به تبعیت از وحی باشد پیروزی در برابر دشمنان حتمی و قطعی است.

حجت الاسلام و المسلمین درودی در پایان اضافه کرد جهاد با عقل و علم ملازم و همراه است؛ همچنین حق را به دو نوع ثابت و حق متغیر تقسیم کرد که حق ثابت همان حق اجباری و تکوینی می تواند باشد و ایشان تشریح کرد آن چه که امروز دشمنان را ناکام و نامید می کن تبیین عینی و عملی حق متغیر توسط نخبگان و دلسوزان است.

دانش آموزخبرنگار: مهدی بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار