تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس به کجا رسید؟

تهران (پانا) - نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس در قالب مرحله سوم رتبه‌بندی معلمان پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس به کجا رسید؟

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: «تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس به رسمی، دارای قانون است. این قانون را مجلس وضع و ابلاغ کرد. مرحله اول این استخدام با گذراندن دوره‌های پودمانی در دانشگاه فرهنگیان بود که کار استخدام و تدریس آن‌ها به طور کامل انجام شد.»

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: «در حال حاضر گروهی که در مرحله سوم باید تعیین تکلیف می‌شدند هنوز وضعیت مشخصی ندارند که باید تکلیف آنان مشخص شود.»

مولوی با اشاره به اینکه تعداد این افراد نزدیک به ۱۶ هزار نفر است، ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش هم با جذب این افراد موافق است و این افراد بر اساس قانون مصوب مجلس، دوره‌هایشان را هم دیده‌اند.»

وی گفت: «به دلیل پر شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، دوره آموزشی آن‌ها کمی به تعویق افتاده بود اما هم اکنون این ۱۶ هزار نفر آموزش دیده‌اند.»

مولوی خاطرنشان کرد: «باید استخدام این افراد سریعا تعیین تکلیف شود زیرا این افراد سرمایه کشور هستند. باید سریعا احکام استخدامی آن‌ها صادر شود، کد پرسنلی بگیرند و مشغول به کار شوند.»

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «سازمان برنامه و بودجه باید برای اجراشدن این امر همراهی کند، در مرحله چهارم نیز ۴ هزار نفر باید استخدام شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار