استاندار آذربایجان‌شرقی:

نماز عامل نجات و شخصیت بخشیدن به انسان‌ها است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت نماز بر نوجوانان و جوانان، این امر را عامل نجات و شخصیت بخشیدن به انسان‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نماز عامل نجات و شخصیت بخشیدن به انسان‌ها است

عابدین خرم در آیین اختتامیه اجلاس سراسری نماز گفت: خداوند متعال را بسیار شاکریم که شهر شهیدان محراب، شهر علامه های تبریز استان آذربایجان شرقی میزبان این دوره از اجلاس سراسری نماز و دانش‌آموزی را بر عهده دارد.

وی افزود: دلیل پیشرفت استان آذربایجان شرقی نمازگزارانی است که در طول این چهل و سه سال در همه عرصه های نماز به عنوان عامل حرکت و عامل تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین معرفه خود قرار داده‌اند. اگر بخواهیم نظام مان را، انقلاب مان را و ارزش هایمان را نسل به نسل ادامه دهیم و این پیوند اتفاق بیفتد اصلی ترین و مهم ترین و بالاترین نشان نماز است چرا که نماز عامل نجات و شخصیت بخشیدن به همه انسان ها و به ویژه جوانان و نوجوانان است.

خرم ادامه داد: اولین سفارش مقام معظم رهبری که در دیدار شان فرمودند(معنویت جوانان) است. همه ی ما محتاج معنویت هستیم اما جوانان نیاز بیشتری به این معنویت دارند. در بین تمام طرح هایی که طراحی شده، طرح شهید بهنام محمدی است که به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین طرح هایی که می تواند مربیان و دانش آموزان را به این پیوند تعلم ببخشند طرح شهید بهنام محمدی است.

وی افزود: همچنین در ارتباط با این موضوع مقام معظم رهبری در هر ۲۷ پیام شان تاکید بسیار زیادی بر اهمیت و ارزش نماز که در سه موضوع جوانان، علما و مردم داشتند.
مشارکت قرار دادن دانش آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی امر نماز بسیار مهم است و من از همه شما عزیزان خواهشمندم که در مورد این موضوع حتماً توجه زیادی به شود تا در امر نماز بتوانیم پیشرفت و موفق باشیم.

وی اظهار کرد: حوزه گردآوری نیازمندی ها و امور منطقه، تبلیغ نماز و تبیین نقش های راه تربیتی مبتدی بر سند تحول آموزش و پرورش یکی از فرامین و عناوین و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اجرایی کردن این سند است که می تواند عامل ارتباط موضوع تربیت علم و فرهنگ باشد است. اگر می‌خواهیم نهاد در دل خانواده ها، جوانان و جامعه نهادینه شود باید به خود نماز متوسل شویم و از خود نماز کمک بخواهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرده و گفت: انشاالله بتوانیم شاهد حضور همه جوانان و نوجوانان در عرصه نماز و در عرصه نماز جمعه و... در استان مان باشیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار