معاون مدیرکل قرآن، عترت وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش قدرتمندترین نهاد در بین دیگر ادارات برای تبیین فرهنگ نماز است

تبریز (پانا) - معاون مدیر کل قرآن، عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ترویج فرهنگ نماز، آموزش و پرورش را قدرتمندترین نهاد در بین دیگر ادارات برای تبیین فرهنگ نماز دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش قدرتمندترین نهاد در بین دیگر ادارات برای تبیین فرهنگ نماز است

در حاشیه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی، رضا بهشتی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: اجلاس سراسری نماز بخش دانش آموزی برآیند یک برنامه و فرایند کشوری است که از استقبال خوبی برخوردار و نهادینه شده است.

وی افزود: برنامه های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با بحث اقامه نماز با توجه به اسناد راهبردی و منویات مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری نماز، از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۲۷ اجلاس انجام شده اند. اما اجلاس ۲۸ و ۲۹ به دلیل شرایط زیست بوم جدید در نوع تازه ای برگزار شد که سال اول آن در گلستان، سال دوم در استان یزد و امسال در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود. همچنین امسال ارسال آثار برای این اجلاسیه ۲ برابر سال های قبل بوده است..

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین که برای ترویج توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز توسط شورای عالی مصوب شده است پیش می رود و بر اساس آن راهبردها ما هم برنامه های خودمان را تعریف کردیم.

وی شرح داد: ما ۲۱ تفاهمنامه درون سازمانی با مراکز و دفاتر درون سیستمی داریم که در آنجا بحث آموزش های عملی نماز را ذکر کردیم. همچنین در بحث عشایر، برنامه زنگ نماز و... همان بحث توانمندسازی نیروی انسانی نیز در جریان است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ساختار تشکیلاتی در اداره قرآن، عترت و نماز گفت: آموزش و پرورش قدرتمند ترین نهاد در بین دیگر ادارات برای تبیین فرهنگ نماز می باشد، بر اساس این اسناد همه ساله تفاهمنامه ای با ستاد اقامه نماز کل کشو رااجرا می گردد که سعی میکنیم خارج از این قالب برنامه ریزی نداشته باشیم و اولویت ها و ضرورت های ما از طزیق نیاز هایی که شناسایی کرده ایم مشخص می شود و بر اساس این الویت ها، برنامه ها و طرح ها ابلاغ می شود.

معاون اداره قرآن، عترت و نماز ادامه داد: رویکرد ما تاکید بر فرایند ها و تمرکز بر نتایج است؛ اگر در خصوص فرایندها بدرستی عمل شود قطعا اثر بخشی خواهد بود؛ به خصوص در بحث اقامه نماز و همچنین در پیام مقام معظم رهبری بیان شده که مدارس باید به نمازخانه نوجوانان مزین شود..

وی با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه انسانی در این حوزه اظهار داشت: ما نزدیک به 26 هزار نمازخانه کلاسی و 12 هزار نمازخانه چندمنظوره داریم که در جمع نزدیک به 69 هزار نمازخانه می‌رسد و ظرفیت‌های ما است که در ادامه آن ها به عنوان کانون مساجد نیز میتوانند فرصت خوبی برای ما باشند، حقیقتا شعار و پیام این اجلاس پیوند نماز، خانه مدرسه و مسجد است که در حال برگزاری می باشد که فی الواقع به معنای آن است که جامعه محلی و خانواده ها نیز باید به میدان بیایند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت آثار فردی و اجتماعی نماز گفت: این اجلاس اگر بتواند دانش انسان را نسبت به نماز و اقامه آن بیشتر کند قطعا نگرش مورد نظر نیز اتفاق می افتد، ما صرفا به دنبال نماز خواندن نیستیم بلکه پی دانش آموزان نماز خوان واقعی هستیم، اصل بر این است که این عرصه به گونه ای برنامه‌ریزی شود که دانش آموزان با شور و شوق در این فضا قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار