مشاور دبیرستان مهدیه آموزش و پرورش

آزمون رغبت و توانایی برای کشف استعداد دانش‌آموزان مفید است

شهرری (پانا) - مشاور دبیرستان مهدیه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از تاثیر آزمون‌های مشاوره‌ای بر ارتباط دانش‌آموزان با معلمین و والدین و همینطور درک مفاهیم سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۵۸۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون رغبت و توانایی برای کشف استعداد دانش‌آموزان مفید است

بهدخت جمال‌الدینی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پایه نهم، دو آزمون مشاوره‌ای وجود دارد که در جهت کشف استعداد دانش‌آموزان بسیار مفید است؛ طی این آزمون‌ها دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند نسبت به علاقه خود به رشته‌ای خاص آگاهی پیدا کنند و توانایی‌ خود را نسبت به آن رشته‌ نمایان و تقویت کنند.

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزان باید نسبت به گام‌هایی که در جهت انتخاب رشته برمی‌دارند آگاه باشند تا در مسیر تحصیل به مشکل نخورند. این نکته اهمیت زیادی دارد که حین فرآیند تعیین رشته، والدین نباید تنها برای محقق شدن خواسته و آرزوی شخصی خودشان دانش‌آموز را به جهتی خاص و از پیش تعیین شده سوق دهند، چرا که این کار به انتخابی نادرست می‌انجامد، درصد اشتباه و پشیمانی را در دانش‌آموزان بالا می‌برد و آینده و موفقیت آنها را به خطر می‌اندازد.

جمال‌الدینی تصریح کرد: از طرف دیگر، دانش‌آموزان هنگام گفت و گو با والدین، معلمان و مشاور خود می‌بایست به جزئیات صحبت و راهنمایی‌هایشان توجه کنند تا بتوانند از تجارب و نکته‌بینی آن‌ها در انتخاب خود بهره گیرند و در نهایت رشته‌ای مناسب را انتخاب کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: ستاره صالحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار