نماینده دوره دهم مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران مطرح کرد:

مجلس دانش‌آموزی، فضایی برای شنیده‌شدن صدای مناطق محروم است

شهرری (پانا) - یکی از نماینده‌های دوره دهم مجلس دانش‌آموزی کشور و شهرستان‌های استان تهران، مجلس دانش‌آموزی را فرصتی مناسب جهت دیده‌شدن مناطق محروم دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، فضایی برای شنیده‌شدن صدای مناطق محروم است

فاطمه جلیلیان، نماینده دوره دهم مجلس دانش‌آموزی کشور و شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در طول این دو سال که به عنوان نماینده مجلس دانش‌آموزی فعالیت کردم، آنجا را به عنوان محیطی دیدم که توانایی آموزش همفکری و کارهای مدیریتی را به نسل بعدی کشور دارد؛ بر این باورم که مجلس دانش‌آموزی در مرحله اول می‌تواند تجربه خوبی برای دانش‌آموزان باشد تا کمی با فضای مدیریتی کشور آشنا شوند و در مرحله بعد محیطی را فراهم کند تا صدای دانش‌آموزان و صدای مناطق محروم از حنجره خود دانش‌آموزان به گوش مسئولان برسد.»

وی ادامه داد: «در کشور و در خود تهران، دانش‌آموزانی در مناطق محروم شاهد هستیم که از تحصیل بازمانده یا با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستند. مجلس دانش‌آموزی فرصتی است برای شنیده شدن صدای این کودکان و دانش‌آموزان از زبان نماینده‌های مجلس تا آموزش‌و‌پرورش و مسئولان به شکل ویژه‌تری درباره این مسائل تامل و چاره جویی کنند.»

جلیلیان با اشاره به بهترین ویژگی مجلس دانش‌آموزی بیان کزد: «مطرح کردن مسائل مدرسه و جامعه دانش‌آموزی بهترین ویژگی این مجلس است. می‌توان گفت که معلم‌ها، مسئولان یا خانواده‌ها همه می‌توانند به مسائل مربوط به جامعه دانش‌آموزی بپردازند، اما مجلس دانش‌آموزی کمک می‌کند که این مسائل از زاویه دید خود دانش‌آموزان بازگو شود.»

وی مجلس دانش‌آموزی را در دوره‌ گذشته چالش و تجربه‌ای متفاوت دید و گفت: «مجلس دانش‌آموزی در دوره‌ گذشته با چالشی رو‌به‌رو بود که برای من تجربه‌ای جالب به حساب می‌آید، ما با نمایندگان و مجلسی رو‌به‌رو بودیم که به دلیل شیوع بیماری‌کرونا امکان برگزاری جلسات‌حضوری به دفعات مهیا نبود، این موضوع همزمان با غیرحضوری شدن کلاس‌های درسی اتفاق افتاد که کل جامعه دانش‌آموزی درگیر آن بودند و تجربه‌ای متفاوت را برای ما رقم زد که به طور ویژه به این سوال فکر کنیم که استفاده از ظرفیت فضای‌ مجازی و همچنین استفاده از ظرفیت برگزاری دوره‌ها و جلسات‌ مجازی، چه جایگاهی در نظام‌ آموزشی ما دارد و ما چگونه می‌خواهیم از فرصتی که اتفاقا تهدید هم می‌تواند باشد استفاده کنیم.»

جلیلیان در پایان به عنوان عضوی از اعضای جامعه دانش‌آموزی ایران برای همه آینده‌سازان وطن آرزوی موفقیت کرد.

خبرنگار دانش‌آموز : راحله بادامیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار