دیدار رییس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم با خانواده معلم شهید «صراف‌زاده»

قم(پانا)- رییس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم به همراه مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان ناحیه، با حضور در منزل معلم شهید «علی صراف زاده» از مقام این شهید عزیز، تجلیل کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رییس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم با خانواده معلم شهید «صراف‌زاده»

«سید حسین رضوی حائری» رییس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم به همراه «محرمعلی خلیلی» مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان ناحیه، «عباسعلی اصحابی» معاون پرورشی و تربیت بدنی و «ربابه براتی فرد» کارشناس امور شاهد و ایثارگران ناحیه با خانواده‌ معظم معلم شهید علی صراف زاده دیدار کردند.

دیدارکنندگان در این بازدید طی سخنانی پاسداشت یاد و خاطره شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم آنان را نوعی تجدید روحیه و قدرشناسی از وجود نعمت امنیت و ولایت دانستند.

در دیدار‌ فوق که به مناسبت ورود به چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، مادر و برادر شهیدعلی صراف زاده خاطراتی را از شهید والامقام بازگو کردند، سپس هدیه ای به پاس قدرشناسی از روحیه صبر و مقاومت انقلابی، به خانواده‌ این شهید تقدیم شد.

معلم شهید «علی صراف زاده» متولد نوزدهم مهرماه سال 1334 در اهواز بود که در سال 1354 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و پس از آن به خدمت سربازی رفت. دوران خدمت خود را به صورت سپاهی دانش در یکی از روستاهای محروم آذربایجان غربی به اتمام رساند.

این شهید درسال 1356 پس از مراجعت از خدمت سربازی به علت علاقه زیادی که به شغل شریف معلمی داشت به استخدام آموزش و پرورش در آمد و به مدت یک سال در یکی از روستاهای قم به خدمت پرداخت. همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی در راه اندازی تظاهرات خیابانی در تظاهرات و پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) و تکثیر نواری ایشان سهم بسزایی داشت.

پس از آغاز جنگ تحمیلی در اوایل مهرماه 1359 عازم جبهه شد و بعنوان خدمه تانک در لشگر16 قزوین افتخار مبارزه با دشمن بعثی را پیدا کرد و سرانجام در تاریخ 18 دی ماه سال 1359 تانک حامل وی در هویزه هدف موشک تاو قرار گرفت و جاودانه شد که تا کنون هیچ آثاری از پیکر مطهرش پیدا نشده است.

خبرنگار: محرمعلی خلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار