پریا اسماعیلی نقاش ۱۰ ساله:

از کودکی هر چیزی را که می‌دیدم آن‌را نقاشی می‌کردم

همدان (پانا) - پریا و مانیا اسماعیلی دو خواهر هنرمند هستند که با وجود سن کمی که دارند نقاشی‌های بسیار زیبایی در سبک رئال می‌کشند. این دو هنرمند کوچک نمایشگاهی از آثار هنری خود ترتیب دادند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
از کودکی هر چیزی را که می‌دیدم آن‌را نقاشی می‌کردم

پریا اسماعیلی خواهر بزرگتر است. 10 ساله و به مدت یکسال و نیم به طور حرفه‌ای نقاشی و طراحی کار می‌کند. مانیا خواهر کوچکتر ماست. 8 ساله و یکسال و نیم پیش به طور حرفه‌ای همراه خواهرش نقاشی را شروع کرده است.

پریا می‌گوید: من هر چیزی که در اطرافم می‌بینم را در دفترم نقاشی می‌کنم. در خانه هم مدام در حال نقاشی کردن هستم.

مانیا اضافه می‌کند: من هم زمانی که می‌دیدم خواهرم نقاشی می‌کشد خیلی لذت می‌بردم و با نشستن در کنار او سعی می‌کردم مثل او نقاشی کنم.

وی ادامه می‌دهد: پدر و مادرم زمانی که نقاشی های ما را می‌دیدند ذوق می‌کردند و خوشحال می‌شدند و ما هم برای خوشحال کردن آنها سعی می‌کردیم بهتر نقاشی کنیم.

آنها از لذت نقاشی کردن چنین می‌گویند: زمانی که اولین بار از رنگ روی بوم استفاده کردیم خیلی برای ما لذت بخش بود. به خصوص زمانی که کار روی یک اثر تمام می‌شود و نتیجه کارمان را می‌بینیم، حس خیلی خوبی به ما دست می‌دهد و لذت می‌بریم. نقاشی و طراحی سختی های زیادی دارد، اما خیلی کار لذت بخشی است.

پریا و مانیا از علاقه خود برای آینده می‌گویند: هر دو دوست داریم در آینده پزشک هایی نقاش باشیم؛ چون هم به پزشکی علاقه داریم و هم عاشق نقاشی هستیم و آرزو داریم یک روز مانند استادمان بتوانیم نقاشی کردن را به دیگران هم یاد بدهیم.

آنها به دوستان خود توصیه می‌کنند: کودکان و دانش آموزان اگر به نقاشی علاقه دارند حتما پیگیر باشند و در کلاس ها ثبت نام کنند تا موفق شوند؛ خودتان را از لذت نقاشی محروم نکنید.

اعظم یادگار مادر پریا و مانیا از مشاهده اولین نشانه های علاقه به نقاشی در دختران خود به پانا می‌گوید:«پریا علاقه خود را خیلی زود نشان داد. اولین بار در دوسالگی بود که برایش مداد رنگی خریدیم. به نسبت سن خود خیلی خوب نقاشی می‌کرد و همین باعث تعجب نزدیکان می‌شد. مانیا که دو سال از پریا کوچکتر است چون از کودکی در کنار پریا بزرگ شده بود و نقاشی کردن او را می‌دید خیلی زود علاقه خود به نقاشی را نشان داد. پریا در نقاشی های سخت به خواهر خود کمک می‌کند و بعضی از نقاشی هارا با هم می‌کشند.»

یادگار در پاسخ به این سوال که «چگونه اولین بار استعداد فرزندانتان را کشف کردید؟» پاسخ می‌دهد:« مادری که همیشه کنار فرزندانش است و شاهد همه کارهای آنهاست حتما متوجه خواهد شد که فرزندانش مشغول چه کاری هستند و به چه کاری علاقه دارند. این امر نیازمند توجه بیشتر مادران و البته پدران است.»

وی در ادامه به وضعیت دختران در دوران کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید:«هم اکنون با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی کلاس‌ها، بچه ها از طرح های موجود در اینترنت استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند طرح های زنده کار کنند.»

این مادر در آخر صحبت های خود به پدر و مادر ها توصیه می‌کند:«والدین باید مسیر حرکت فرزندان خود را هموار کنند و مشوق بچه ها باشند.»

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار