معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک:

جشنواره نوجوان سالم گامی برای ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر است

تهران (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه یک با اعلام برگزاری یازدهمین جشنواره نوجوان سالم ویژه دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان در منطقه یک هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان سالم گامی برای ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر است
فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: در جشنواره نوجوان سالم، دانش آموزان، قابلیت های خود را در قالب آثار هنری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در معرض نمایش قرار می دهند. شناسایی ظرفیت های دانش آموزان، فرهنگیان و والدین و جذب توانمندی های آنان از ویژگی های این جشنواره به شمار می رود.
سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه برگزاری جشنواره نوجوان سالم را یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روانی، اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره نوجوان سالم یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از بیماری های جسمی و روانی،برنامه ریزی و اجرای فعالیت های اجرایی و ترویجی است. این فعالیت ها که شامل مجموعه ای از فعالیت های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره ها، تهیه و تولید محصولات فرهنگی وقالب های مشابه است، این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه سازی عمومی و ارتقاء دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر، موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی شوند.
وی افزود: جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه ها است که می تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.
وی هدف جشنواره نوجوان سالم را شناسایی، کشف، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان دانست.
سپیده نیک زاد، کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه با اشاره به چگونگی برگزاری جشنواره نوجوان سالم تصریح کرد: فراخوان یازدهمین جشنواره نوجوان سالم در آذر ماه سال جاری در سطح مدارس منطقه صادر شد.
وی افزود: در این جشنواره دانش آموزان در رشته های، نقاشی، عکاسی، انشا، روایت، مقاله، فیلم، پویانمایی، انیمیشن، موشن گرافی، نرم افزار چند رسانه ای، بازی های رایانه ای، ایده پردازی و‌‌...، والدین در رشته های؛ مقاله، ایده پردازی، روایت و... کارکنان در رشته های: مقاله، ایده پردازی، الگوهای تدریس، اقدام پژوهی و ... با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه یک در ادامه گفت: آثار جشنواره ابتدا در سطح مدرسه داوری می شود و برگزیدگان به مرحله منطقه ای راه می یابند و سپس در سطح منطقه توسط کارگروه تخصصی داوری شده و برگزیدگان به مرحله استانی و سپس کشوری راه خواهند یافت. نتایج مرحله منطقه ای در نیمه دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار