معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک عنوان کرد:

مهمترین شاخص برای تربیت نسل آینده شکل گیری هویت مستقل است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک با اعتقاد بر اینکه؛ مهمترین شاخص برای تربیت نسل آینده شکل گیری هویت مستقل است، بر این نکته تاکید کرد نباید خانواده وآموزش و پرورش میدان را از پیش‌دبستانی تا دانشگاه برای ترویج فرهنگ بیگانه باز بگذارند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین شاخص برای تربیت نسل آینده  شکل گیری هویت مستقل است
همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع خانواده سالم با حضورفاطمه سید مومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کارشناسان سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارشناس مشاوره و نمایندگان دستگاه‌های برون سازمانی شمیرانات، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، شهرداری و بخشداری برای گروه هدف مشاوران، رابطین مشاور و رابطین پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سالن همایش معلم اداره آموزش و پرورش منطقه یک برگزار شد.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن با اشاره به این که اولین و اساسی ترین و پرقدرت ترین نهاد اجتماعی خانواده است؛ اظهار کرد: همه نقش هایی که ما می پذیریم و همه احساسات و هیجانات ما اعم از غم و نفرت ؛عشق و خشم و.... در خانواده آموخته می شود و هویت ما در خانواده شکل می گیرد.
وی افزود: خانواده یک فرآیند است نه یک واقعه، زمینه و کانون شکل گیری هویت شخصی، جنسی عمومی، ملی و مذهبی خانواده است.
سید مومن با اشاره به نقش فرهنگ در خانواده تصریح کرد: ما در خانواده به عنوان یک محیط خود اثر به طور سیستمی هرکدام نقش هایی داریم و آنها را با توجه به فرهنگ خانواده خود ایفا می کنیم.
وی افزود: از سویی فرهنگ، نظام پوشش، مردسالاری، روضه های خانگی و... روی شکل گیری هویت تاثیردارد و از طرف دیگر میدان برای تربیت خالی نیست حریفی بنام (سلطه بین المللی) داریم. این نظام سلطه می خواهد روی نسل آینده، فکرش، ادبیاتش، سلیقه اش، نگاهش، نخبگان و سیاست مدارانش تاثیر بگذارد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه خاطر نشان کرد: متفکران غربی بارها اظهار کردند به جای کشورگشایی و استعمارگری راه کم هزینه تر هم است. مثل تزریق فکر و فرهنگ به نسل آینده کشورها و تربیت نخبگان به عنوان سربازان نظام سلطه و ما نباید در خانواده و در آموزش و پرورش میدان را از پیش دبستانی تا دانشگاه برای ترویج این فرهنگ بیگانه باز بگذاریم.
سید مومن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که روی جریان شناسی تاکید دارند؛ اشاره کرده و تصریح کرد: مهمترین شاخص برای تربیت نسل آینده ( شکل گیری هویت مستقل ) است؛ این جاست که احیای مفاهیم جریان ساز نیازش درک می شود؛ مثل اندیشه ورزی، مشارکت، حل مساله، همکاری اجتماعی، تحمل مخالف، ادب، باحیایی و عفاف ولی بازاین جا پشتوانه محکمی به نام خانواده وارد میدان می شود و حتی حریف های قدری مثل همسالان، فناوری و رسانه ها را زمین می زند.
وی افزود: مستحیل شدن در فرهنگ بیگانه هفت نسل طول می کشد و خانواده ی قدرتمند حتی اگر دنیا را فساد بگیرد هرگز به بیراهه نمی رود.
خانواده ای قدرتمنداست که سالم باشد و خانواده ای سالم است که در آن تعارض وجود نداشته باشد و نقش های همسری پررنگ باشد.
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه در ادامه اظهار کرد: باید با عنصر آگاهی، آزادی و آرامش به سوی خانواده سالم پیش رفت و در مقابل نظام passive که بعد از هر اتفاق فکر چاره اندیشی است با افزایش آگاهی و شناخت نسل ها به سمت نظام پیشگیری پیش برویم.
در ادامه همایش سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی پررنگ کردن همکاری ها بین ارگان ها با توجه به پتانسیل و ظرفیت دستگاه ها را گام مهمی در پیشبرد اهداف حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بیان کرد.
بهناز جوادی؛ کارشناس مشاوره افزایش آگاهی و توانمندسازی نیروهایی که در خط مقدم پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی هستند را در راس و اولویت برنامه ها دانست.
در ادامه نمایندگان ارگانهای برون سازمانی علی برزگر؛ کارشناس مسئول، مینا بهرامی و نسیم گرامی زادگان از کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و علیرضا محمدی، معاونت پیشگیری بهزیستی آموزش های در خصوص خانواده سالم ارائه کردند.
در حاشیه همایش نیز به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با همکاری کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه برنامه های جذاب و شادی اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار