مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱ گفت:

طرح یاریگران زندگی گامی برای تحقق ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه1، نقش طرح یاریگران زندگی را در راستای اجرایی‌شدن ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی موثر و این برنامه را تمرینی برای مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان برای رفع مسائل و مشکلات موجود در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی گامی برای تحقق ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی سند تحول بنیادین است

مراسم به ثمر رسیدن فعالیت‌های کانون یاریگران زندگی شهید صدوقی، همزمان با روز درختکاری، هفته امور تربیتی و جشن نیکوکاری با حضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، فاطمه سید‌مومن؛ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، حمیدرضا مولایی؛ معاون آموزش متوسطه، سیما سرخابی؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی و کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه یک، اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت، سپیده نیک‌زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، حسن محمدی؛ رئیس کمیته امداد، مسئولین انجمن اولیا و مربیان، روسا و نمایندگان ارگان‌های شمیرانات، کادر و دبیران دبیرستان شهید صدوقی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه یک شهر تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته تربیت اسلامی، با اشاره به ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی تصریح کرد: در سند تحول ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی بر مهارت‌های ارتباطی، ارتباط مناسب با اعضای خانواده، خویشاوندان و دوستان، رعایت قانون، مسئولیت‌پذیری، مشارکت اجتماعی، وفاق و همدلی، بردباری و مسالمت‌جویی و ... تاکید دارد و ما موظف هستیم جهت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان این مهارت‌های کاربردی را نهادینه کنیم.

حدادی، برنامه یاریگران زندگی را نمونه کاربردی در این زمینه نام برد و گفت: برنامه یاریگران زندگی تمرینی برای مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در مدارس است.

برنامه یاریگران زندگی یکی از طرح‌ها و برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. در این برنامه با شعار یاریگر هم باشیم دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان‌ با همیاری یکدیگر و در سه سطح خانه، مدرسه و محله به رفع آسیب‌های تهدیدکننده گروه‌های هدف می‌پردازند. در همین راستا، اعضای کانون یاریگران زندگی شهید‌صدوقی، جهت حل مساله استرس در دانش‌آموزان با تهیه و تولید محتواهای آموزشی مناسب همسالان و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی جهت دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان گام‌های موثری برداشتند.

در ادامه برنامه دبیر کانون یاریگران زندگی شهید‌صدوقی توضیحات مبسوطی از مجموعه فرآیندهای انجام شده از آغاز طراحی پروژه تا به ثمر رسیدن پروژه، با مستندات ارائه کرد.

فاطمه سید‌مومن؛ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی درحاشیه این مراسم در گفت‌وگو با پانا گفت: روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما اهمیت حفظ محیط‌زیست را به یکدیگر یادآوری کنیم و در جهت احیاء و نگهداری محیط زیست تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به جشن نیکوکاری حضور دانش آموزان در این جشن را نشان از بصیرت و نوع‌دوستی آن‌ها دانست و گفت: حضور گسترده دانش‌آموزان در این پویش ملی و مذهبی نشان از بلوغ فکری، عاطفی و تربیتی آن‌ها دارد که عید را همراه با هم کلاسی‌های نیازمند خود جشن می‌گیرند.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی در تراز آرمان‌های انقلاب و مکتب اسلام است.

سیدمومن در ادامه یکی از مهمترین رویکردهای انقلاب اسلامی را پرداختن به موضوع تربیت اسلامی اعلام کرد و گفت: اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی دارد و حتی رسالت انبیاء را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت الهی استوار کرده است.

وی افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، آداب و سنت‌هایش به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند؛ تا تربیت آینده‌سازان در فضایی انقلابی و اسلامی رخ دهد. از طرفی پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و برنامه‌ریزی برای اجرای دستورات و توصیه‌های مقام معظم رهبری ما را مکلف به امر جهاد تبیین می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ضمن تقدیر از نقش برجسته نهاد امور تربیتی تصریح کرد: ضرورت اهتمام به تربیت اسلامی در رویکرد تحولی آموزش و پرورش و تاکید بر منویات مقام معظم رهبری جهت جریان‌شناسی و گفتمان‌سازی امور محوله پرورشی در پیشبرد امر تعلیم مبنی بر تربیت و معارف اسلامی معطوف شده است و استمرار این نگاه را در تثبیت پیش از پیش پایه‌های آموزش و پرورش شمیرانات را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. امید که با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تربیت به چشم‌انداز موفقیت در حوزه پرورشی و فرهنگی دست یابیم.

گفتنی است؛ در پایان برنامه با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان دانش‌آموزی، سفیران سلامت، یاریگران زندگی، جمعیت هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش‌آموزی) چند اصله نهال بومی البرزی در دبیرستان شهید صدوقی به نام شهید صدوقی کاشته شد.

همچنین به مناسبت جشن نیکوکاری با حضور حسن محمدی؛ ریاست کمیته امداد، تشکل‌های دانش‌آموزی، هدایای خود را در صندوق عیدی برای همه ریختند و در این پویش مذهبی و ملی شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار