معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در 1900 مدرسه گیلان

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت این طرح در سومین سال با رویکرد استفاده از ظرفیت همسالان و مشارکت جامعه محور برای توانمندسازی دانش‌آموزان جهت پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در1900 مدرسه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «یاریگران زندگی» در 1900 مدرسه گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب با اعلام این خبر گفت: طرح کانون یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که 60 هزار دانش آموز، اولیا و فرهنگی گیلانی در سال تحصیلی 1401 - 1400 زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در خصوص ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن، اظهار داشت: در سومین سال اجرای برنامه یاریگران زندگی نیز با توجه به شرایط کرونایی، این فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام شد و در این راستا 1100 فرهنگی، دانش آموز و مشاور با تولید محتوا و استفاده از تجربیات مفید عضو کانال یاریگران زندگی گیلان در شبکه شاد هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان، گسترش نرخ پوشش کانون یاریگران زندگی در مدارس، ارتقاء کیفیت برنامه و هویت بخشی و شبکه سازی را از اهداف اختصاصی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل کانون یاریگران زندگی و مناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست های کنونی در اجرای این طرح بوده است.

عباسی غریب همچنین افزود: در راستای اجرای این برنامه، 2 هزار و 500 عدد کلاه، حمایل، جلیقه و پرچم منقش به نشان کانون یاریگران زندگی در مدارس و مناطق فعال گیلان توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع آموزش و پرورش استان گیلان در کاهش آسیب های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: اجرای طرح های رشد مدار دانش آموزی، توانمندسازی والدین، طرح نماد، کانون یاریگران زندگی و همچنین جشنواره نوجوان سالم در ارتقای فرهنگ سلامت رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و خانواده ها به ویژه در پیشگیری از ناهنجاری های رفتاری موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار