ستاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان نیازمند ساخت سالانه ۲ هزار مدرسه است

۱۱۲ هزار دانش آموز سیستانی و بلوچستانی در فضای غیراستاندارد تحصیل می‌کنند

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد که این استان برای رفع کمبودهای آموزشی و رسیدن به میانگین کشوری سالانه نیازمند ساخت ۲ هزار کلاس درس است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند ساخت سالانه ۲ هزار مدرسه است

حسین مدرس‌خیابانی در آیین بهره‌برداری از ۹۳ پروژه آموزشی سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: این استان با جمعیت ۸۵۰ هزار نفری دانش آموزی نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از ۶ درصد جمعیت دانش آموزی کشور در انتهای سرانه آموزشی کشور قرار دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته همچنان ۱۱۲ نفر از دانش آموزان این استان در فضای غیراستاندار نظیر کانکس مشغول تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه‌های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد.
مدرس خیابانی با اشاره به مشکل عدم ماندگاری معلمان و نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان، بر ایجاد و تقویت مشوق‌ها در این استان تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با رشد جمعیتی هشت درصدی در سال نیازمند توجه ویژه در حوزه آموزشی است در غیر این صورت در سال‌های آتی مشکلات جدی گریبانگیر آن خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار