مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

مدرسه 3 کلاسه روستایی در شهرستان میامی، به بهره‌برداری رسید

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد مدرسه 3 کلاسه قلم چی در منطقه روستایی شهرستان میامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه 3 کلاسه روستایی در شهرستان میامی، به بهره‌برداری رسید

محمد دستورانی در آیین افتتاح این آموزشگاه گفت: تربیت، اساس و پایه یک جامعه است که دوام و بقا، حیات و ممات، سعادت و شقاوت، صعود و سقوط هر جامعه ای به آن بستگی دارد.

وی افزود: هر جامعه ای که به این مقوله اهمیت داده، اثر مثبت آن را دیده است. خیّران مدرسه ساز نیز این امر را با جان و دل درک کرده و اقدام به ساخت مدارس برای دانش‌آموزان و خانه های خود در بهشت می کنند.

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس استان هم در ادامه با اشاره به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تعلیم و تعلم عبادت است که ناظر بر موضوع تربیت و کمال آدمی است و حاصل تعلیم و تربیت چیزی جز رشد و شکوفایی و بالندگی کشور نیست و بنای مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی یکی از زمینه های اساسی برای رشد و خودباوری دانش آموزان است.

علی‌اصغر وحیدی، رییس آموزش و پرورش شهرستان میامی نیز در این آیین با بیان اینکه امروزه برنامه ریزان و متخصصان توسعه جوامع بشری به این نتیجه رسیده اند که موثرترین و کم آسیب ترین راه برای بهبود شاخص های توسعه هر کشوری، توجه به آموزش و مدارس است، راه رسیدن به بهبود اخلاق شهروندی، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت را مستلزم توجه به آموزش و مدارس عنوان کرد.

گفتنی است؛ در این آیین، یک باب مدرسه 3 کلاسه که از محل اعتبارات دولتی و بنیاد علمی آموزشی قلم چی احداث شده بود با حضور مدیران کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش استان سمنان و مسئولان قلم‌‌چی به بهره برداری رسمی رسید.

لازم به ذکر است؛ این مدرسه 1 میلیارد و 240 میلیون تومانی در زمینی به مساحت 1418 مترمربع با 240 مترمربع فضای آموزشی شامل 3 کلاس درس و اتاق اداری، فضای خدماتی و بهداشتی و سالن چند منظوره با مشارکت 230 میلیون تومانی مؤسسه قلم‌چی در روستای گلستان منطقه کالپوش احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار