رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اقتدار انقلاب اسلامی در گرو فرهنگ شهادت است

تبریز (پانا) - مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به ضرورت اجرای برنامه اردوی راهیان نور در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به فرهنگ جبهه، جهاد و شهادت، اقتدار انقلاب اسلامی ایران را در گرو این فرهنگ برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار انقلاب اسلامی در گرو فرهنگ شهادت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی فقیه در مراسم افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور آذربایجان شرقی گفت: اگر در سال های قبل ما شاهد برنامه های پویا، زنده و باشکوه بودیم دلیل آن عشق و ارادت مردم بود که در این خصوص اصول های زیادی مورد توجه است و یکی از این اصول‌ها فرهنگ جبهه، جهاد و شهادت است. ما به یقین می دانیم که این فرهنگ یکی از اصل‌های مشخص و اثرگذار است که امروزه در قالب اعزام نسل جوان به راهیان نور برگزار می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه بدلیل بیماری کرونا این برنامه بصورت مجازی برگزار می‌شود اما همچنان تاثیرگذار است. امروزه سوق دادن توجه جوانان، نسل حاضر و نسل آینده را به جبهه و فرهنگ شهادت را یکی از ضرورت‌های کار خود می‌دانیم؛ هنگامی که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی می فرمایند: زنده نگه داشتن یاد شهیدان جایگاهی دارد دقیقا به همین موضوع اشاره می‌کنند، ما دیدیم که شهادت‌ شهید سلیمانی چه تحولی در جوامع مختلف ایجاد کرد و برنامه‌های آن شهید همه اقشار جامعه و حتی کسانی را که تحت تاثیر فرهنگ ایشان نبودند متاثر ساخت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ اصول اولیه انقلاب برای تداوم آن ضروری است؛ خود ما وقتی تاریخ را برای نسل های دیگر عنوان می‌کنیم همه متاثر از اتفاقات مناطق جنگی می‌شویم بنابراین پاسداری از ارزش های آن دوران برای تداوم بخشیدن به فرهنگ امروزی امری مهم و مورد توجه است.

وی افزود: توجه به فرهنگ جبهه، جهاد و شهادت یکی از موضوعات مهم و ضروری است، برای حفظ روحیه مردم ما به تفکری اندیشمندانه نیاز داریم؛ بستر منحرف کننده فضای مجازی، هجمه‌های دشمن، چالش‌های مختلف، شبهه‌های متعدد ایجاد شده همگی نیاز به توجه و معنویت دارند.

سید علی فقیه ادامه داد: جمله شهید در قیامت مقام شفاعت دارد باید به مردم و جوانان منتقل شود، ما باید به جوانان بگوییم که مجاهدان از درب مخصوص وارد بهشت میشوند و شهید کسی است که در روز قیامت دعا می‌کند کاش دوباره به دنیا برمی‌گشت و به شهادت می رسید، تفکر و نگاه معنوی به مقدسات باید به جامعه منتقل شود چراکه زندگان دنیا مقام شهادت را ادراک نمی‌کنند و این جوانان هستند که با درک این موضوع می‌توانند از ارزش های انقلاب پاسداری کنند.

وی افزود: آنچه برای تداوم انقلاب ضرورت دارد خون شهیدان است که تضمین کننده حفظ و بقای انقلاب اسلامی می‌باشد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گرو همین فرهنگ است. امید است حرکات ارزشمند آموزش و پرورش در این خصوص تداوم داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند هرچه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا گردند.

این مقام مسئول شرح داد: تکریم مقام مجاهدین و شهدا و اصالت بخشیدن به این فرهنگ وظیفه مدیران و مسئولان مربوط است، این فرهنگ تنها موضوع مجاهدت نیست بلکه ایثار و مقاومت است که انتقال آن به جوانان ضرورت دارد. در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان سهم ویژه‌ای دارند که امروز ما نیز باید برای تحقق بخشیدن به تبیین این بیانیه از جوانان استفاده کنیم که با این امر گام‌های بلند و موفق در این زمینه برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار