مدیر آموزش و پرورش منطقه یک:

توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای واقعی کشور در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان مهم است

تهران(پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه یک با اشاره بر اینکه هدایت تحصیلی و شغلی باید بر نتایج آزمون های استعداد و رغبت باشد ؛ بر تدوین آن‌ها متناسب با نیازهای شغلی و حرفه ای واقعی و مستند کشور و منطقه ای و استانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای واقعی کشور در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان مهم است
کمیته هدایت تحصیلی منطقه یک با موضوع برنامه ریزی هفته مشاغل و اهمیت راهنمایی دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش،باحضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیرمنطقه،فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، حمیدرضا مولایی؛ معاون آموزش متوسطه، حسین شاه حسینی؛ کارشناس مسئول آموزش فنی و حرفه ای، نیره مینایی؛ کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول، کارشناس مشاوره و مدیران هنرستان های کمال الملک، نادره حق شناس و ادب، در اتاق معاونت آموزش متوسطه منطقه یک برگزار شد.
این جلسه در راستای راه کارهای تحقق راهکار ۳-۲۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی- شغلی، آماده کردن آنان برای پرداختن به تحصیلات عالیه و ورود به بازار کار با توجه به امکانات و نیازهای جامعه برگزار شد.
حدادی مدیر منطقه با تشکر و قدردانی از زحمات مشاوران و همکاران حوزه آموزشی، اظهار کرد: در بحث هدایت تحصیلی- شغلی دانش آموزان، تبیین چرایی رفتن به سمت فنی و حرفه ای مهم است و علاوه بر توجه به نتایج آزمون های استعداد و رغبت، باید به موضوع نیازسنجی جامعه هم توجه ویژه شود. این که در چند سال دیگر در جامعه به چه رشته ها و شغل هایی نیاز هست و در چه رشته هایی با تورم و افزایش نیروی فارغ التحصیل مواجه می شویم بسیار حائز اهمیت است.
فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی نکاتی در مورد اهمیت ارائه آگاهی کامل و جامع در زمینه رشته های مختلف نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش به دانش آموزان و انتخاب صحیح رشته را مطرح کرد.
در ادامه مولایی، معاون آموزش متوسطه گفت: با توجه به مسیر راه و تحقق اهداف منطقه شعار ما این است که: هیچ راهی برای برون رفت آموزش و پرورش و کشور از مشکلات بیکاری و اقتصادی وجود ندارد مگر این که افراد مهارتی را یاد بگیرند و در واقع اگر کاری بلد باشیم بیکار نخواهیم بود.
بهناز سادات جوادی؛ کاشناس مشاوره منطقه نیز با تشکر از اعضای محترم کمیته هدایت تحصیلی، به لزوم تشکیل نمایشگاه مجازی از تمامی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای هر چه بهترهدایت تحصیلی- شغلی، باید به ارائه اطلاعات صحیح و جامع در این زمینه به اولیای دانش آموزان نیز توجه ویژه شود.
سایر اعضای کمیته هدایت تحصیلی و مدیران محترم هنرستان های منطقه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار