حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی:

اولین و حساس ترین ایستگاه قیامت نماز است

تهران(پانا)-حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی درچهارمین نشست جهاد تبین با بیان این نکته که اولین و حساس ترین ایستگاه قیامت نماز است از بچه ها به عنوان امانت های خدا در دست ما نام برد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین و حساس ترین ایستگاه قیامت  نماز است
چهارمین نشست جهاد تبین به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک با هدف روشنگری وگفتمان سازی بیانیه گام دوم با حضورحجت‎الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه یک وکارشناسان و تعدادی از معاونین پرورشی در خصوص توصیه هفتم بیانیه گام دوم در دبیرستان فراست برگزار شد؛ این کارگاه در بستر شبکه شاد جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مستقیم پخش شد.
موضوع این نشست سبک زندگی با تاکید به فرصت معنوی تشکر و قدر شناسی در ارتباط با خدای مهربان ، نماز بود
حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی با اشاره به اهمیت نماز تاکید کرد: اولین کاری که پیامبر بعد از هجرت انجام دادند ساخت مسجد بود محل عبادت ودر مرحله بعد ساخت کلاس بود و بعد ماموریت های بعدی را انجام دادند.
وی افزود: اولین و حساس ترین ایستگاه قیامت نماز است. متاسفانه نماز در جامعه ما ستون نیست.نماز پدیده مهمی است.
این پژوهشگر قرآنی در ادامه تصریح کرد: در اهمیت نماز همین بس که پیامبر گرامی ما درحساس ترین روز عمر خودکه روز غدیر خم است پیام الهی ولایت حضرت امیرالومنین علی (ع) را بعد از نماز ابلاغ کردند.
وی افزود: در آخرین روز های عمر شریف پیامبر ایشان برای اقامه نماز با کمک باز به مسجد می رفتند. آخرین جمله پیامبر درزمان حیات پر برکتشان در مورد نماز بودکه فرمودند: «ولله شفاعت من به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد.»
حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی با اشاره به اقامه نماز در قرآن کریم گفت: اول باید بگوییم اقامه نماز یعنی چه؟ همین سؤال را از امام صادق پرسیدند، حضرت فرمود: برپایی یک نماز با آداب و شرایط از نظر ما اقامه نماز نام دارد. یعنی نماز باید عارفانه، آگاهانه و عاشقانه باشد. اول وقت باشد، به جماعت باشد، در زندگی و خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. مجموعه اینها را اقامه می‌گوییم. این به همکاری نیاز دارد و همه باید به هم کمک کنیم چنین نمازی رخ بدهد.
وی افزود: اقامه ی نماز در قرآن ۱۶ ایتم دارد ومهمترین آن نماز باید آگاهانه باشدزیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است: در حال مستی به نماز نزدیک نشوید زیرا نماز باید با آگاهی باشد. حضور قلب در نماز بسیار مهم است؛ وای بر نمازگزاران وای بر نمازگزارانی که در نماز حضور قلب ندارند حضور قلب همان تمرکز است و باید یاد بگیریم در نماز حضور قلب داشته باشیم برای حضور قلب می توان قبل از نماز چند دقیقه سکوت کنیم و یا قرآن تلاوت کنیم نماز باید خالص باشد و فقط برای خدا باشد؛ بخش مهمی از نماز، جماعت است که در جماعت همدلی و همزبانی و همفکری هست.
حجت‎الاسلام و المسلمین سیدجواد بهشتی؛ (پژوهشگر قرآنی)، با اشاره به سخن پیامبر اکرم تصریح کرد: پیغمبر فرمود؛ نماز ستون دین است. همه دین را تصور کنیم که روی این ستون سوار است اگراین ستون ضعیف باشد، پیکره دین صدمه خواهد خورد. این مسئولیت بر عهده کیست؟
وی افزود:بچه ها امانت های خدا در دست ما هستند ماموریت ما باید این باشد که برای هر جمله‌ی نماز در دوران ابتدایی یک دانش آموز باید سه چهار خط بلد باشد. مغضوبین چه کسانی هستند؟ ضالین، چطور انسان منحرف می شود، سبحان یعنی چه؟ اشهد، یعنی چه؟ دانش آموزان دبیرستانی باید برای هر جمله یک صفحه بلد باشد. دانشگاه سه صفحه، این موارد را باید آموزش داد.
شایان ذکر است حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک ضمن ابراز مسرت از برگزاری این نشست ها ادامه این سلسله برنامه ها را در هفته های آینده اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار