لزوم برنامه‌های جبرانی مهارت نوشتن برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت لازم است برنامه‌های جبرانی مهارت نوشتن خصوصاً برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‌های جبرانی مهارت نوشتن برای دانش‌آموزان

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان و اقدامات وزارت آموزش و پرورش در برطرف کردن آن، گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری طرحی است که برای جبران افت و ضعف تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفتیم؛ فاز اول این طرح در تابستان امسال آغاز شده و برای دانش‌آموزانی بود که در کارنامه ارزشیابی پایان سال تحصیلی در درس‌های علوم، فارسی و ریاضی " قابل قبول" و "نیازمند تلاش" دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری آغاز شده است؛ افزود: فاز دوم این طرح با ارسال دستورالعملی برای کل کشور آغاز شد؛ در مرحله دوم این طرح نیز با توجه به نتایج ارزشیابی نوبت اول، دانش آموزان نیازمند به تقویت درسی در نوبت اول و دانش‌آموزانی که امسال به طور کلی ضعف درسی داشتند؛ شناسایی شده و کلاس‌های جبرانی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی بر مهارت نوشتن دانش‌آموزان است؛ افزود: خصوصاً دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم که با توجه به اهمیت موضوع نوشتن برای یادگیری‌های بعدی، لازم است مهارت نوشتن در دستور کار معلمان قرار بگیرد و برنامه‌های جبرانی را داشته باشند.

حکیم زاده ابراز امیدواری کرد طرح جبران و تثبیت یادگیری بتواند خلأ عدم حضور در کلاس‌های درس را تا حدودی جبران کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار