مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

شهرستان‌های تهران میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست مسئولان کمیته‌های برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام از میزبانی این منطقه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان‌های تهران میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی در سخنانی اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که برای سومین دوره متوالی افتخار میزبانی و خدمت به ساحت نورانی قرآن کریم در قالب برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام را بر عهده داریم.

وی با اشاره به نقش الگویی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و بین ملت‌های مسلمان گفت: اگر ملتی بخواهد بر اساس داشته‌ها و تخصص‌های خود برای پیشبرد اهدافش در سطح بین‌الملل نقش مهمی ایفا کند باید با استفاده از ابزارهای مناسب و عرضه صحیح، اهداف خود را دنبال کند.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جهان اسلام بیان کرد: جهان اسلام نظاره‌گر این فرآیند بین‌المللی است، مسابقاتی که بیش از چهل دوره آن به برکت جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری‌ است و ما مفتخریم بعد از حدود ۲۰ سال از برگزاری ۴ دوره اول آن، سه دوره اخیر سطح دانش‌آموزی را میزبانی کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه قطعاً این دوره با تدابیری که اندیشیده شده، بصورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: این تجربه اول در سطح بین‌الملل برای ماست، اما با تکیه بر تجربه برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم که توانستیم الگوی خوبی برای دیگر ارگان‌ها و نهادها در اجرای مجازی مسابقات قرآن باشیم، ظرفیت‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فردی هم دارد که می‌بایست از آنها نیز بخوبی استفاده کنیم.

وی از جمله این ظرفیت‌ها را استفاده بهینه از فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ‌ انس با قرآن کریم دانست که با توجه به گستردگی مخاطبان باید به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شرایط امروز باید یک رویداد فرهنگی به یک جریان فرهنگی رسانه‌ای صحیح تبدیل شود تا نتیجه‌بخش باشد.

هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در روزهای دهم تا چهاردهم اسفند ماه به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار