نتایج مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور اعلام شد

تبریز (پانا) - نتایج مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور اعلام شد و مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بر اهمیت این مسابقات از لحاظ جذب دانش‌آموزان به سوی دارالقرآن ها و نماز تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نتایج مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور اعلام شد

توجه ویژه دستگاه آموزش و پرورش به نماز، قرآن و توسعه فرهنگی و قرار دادن این اصل به عنوان رکن اصلی سیاست ها و برنامه های فرهنگی و تربیتی؛ موجب شد تا این ارگان از تمامی ظرفیت‌های خود برای توسعه معارف قرآن در بین دانش آموزان و خانواده‌ها استفاده کند.

مسابقات و جشنواره‌های همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی بستری را فراهم کرد تا دانش‌آموزان در انس با قرآن تشویق و ترغیب شوند و استعدادهای بالقوه آنها در زمینه های قرآنی شناسایی و شکوفا شود و سپس در جهت آن تربیت و پرورش یابند. در این راستا امسال وزارت آموزش و پرورش با برگزاری پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر اولین ها همراه با مشارکت ۳۱ استان به صورت مجازی و شرکت ۳ گروه پسر و ۲۴ گروه دختر که هر گروه دو اثر اجرا کردند که پس از داوری مقدماتی نهایتاً ۳۱ گروه در ۱۵ گروه دختر و ۱۶ گروه پسر به مرحله فینال راه یافتند. شایان ذکر است اختتامیه و مرحله پایانی این مسابقات دیروز و امروز( 6 و 7) بهمن ماه جاری و بدون حضور گروه‌های منتخب به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درآئین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن های سراسر کشور گفت: نتایج حاضر بیانگر تلاش های بی وقفه عوامل استان آذربایجان شرقی در برگزاری باشکوه این مسابقه است و همین تلاش ها موجب می شود این مسابقه تا سالیان سال در اذهان عمومی ماندگار شود، علاوه بر این موجب افزایش کیفیت این مسابقه می شود. یکی از اهداف مدنظر ما برگزاری این مسابقه بصورت حضوری بود که موجب افزایش کیفیت این مسابقه می شود.

میکائیل باقری افزود: با پیشرفت دوران و زمان، مسائل تربیتی نیز پیچیده می شود و روش های قبلی دیگر نمی توانند پاسخگوی پرورش دانش آموزان باشند. یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت و اثرگذار از برگزاری این جلسات استفاده از آموزه های قرآن است، چرا که تاثیر روحی و اجتماعی کلام الله غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: پیچیدگی های امروزی باعث شده بود تا گوشی موبایل را برای فرزندانمان ممنوع کنیم اما ویروس کرونا موجب شد تا با استفاده از بستر فضای مجازی بتوانیم بسیاری از دانش آموزان را در سطح کشور بشناسیم. هرچه مسابقات را با تنوع بخشی و جذابیت بیشتر برگزار و از قالب های حداکثری استفاده کنیم می توانیم نتایج بهتری حاصل کنیم.

وی اظهار کرد: گروه های تواشیح در سطح جامعه هم بسیار تاثیرپذیر و هم بسیار تاثیرگذارند؛ شرکت دارالقرآن ها در چنین برنامه ای منجر به جذب هرچه بیشتر دانش آموزان علاقه مند می شود و همین امر موجب افزایش تعداد قرآن آموزان در سطح کشور می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرده و گفت: انسجام گروه های شرکت کننده بصورت مجازی دشوار بود اما با تلاش های عوامل و مسئولان دستگاه تعلیم و تعلم استان آذربایجان شرقی توانستیم به این روند رونق ببخشیم و امید است در سال های آینده شاهد بهبود آن نیز باشیم.

همچنین در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی در آذربایجان شرقی نشان از آمادگی کامل این استان برای تمامی مراسمات است و اکنون که در آستانه دهه فجر قرار داریم، از تمامی ظرفیت ها برای این دهه مبارک استفاده خواهیم کرد و صراحتا برگزاری این مراسمات می‌تواند ایجاد کننده انگیزه های بزرگی باشد.

وی افزود: این مسابقات امسال در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد که از ۳۱استان با ۵۴تیم شرکت کردند و مرحله نهایی با ۳۱ گروه شرکت کننده پایان یافت.

پاشایی در آخر خاطرنشان کرده و گفت: مسلما باید اشاره کنم که نعمت بزرگی که در این استان ما از آن برخورداریم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز است که تمام قدم های بزرگ و نهادینه شده از برکت کمک ها و حضورهای وی برخوردار است.در این حین باید به جهادهای بی وقفه همکارانم در آموزش و پرورش ناحیه چهار اشاره و از عزیزانم تقدیر کنم که در نهایت اخلاص با تمامی کمبودها به بهترین نحوه ممکن این مراسم را میزبانی کردند.

براساس نتایج اعلامی توسط داوران این مسابقات از جمع 31 گروه راه یافته به مرحله نهایی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن های سراسر کشور، استان های مازندران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را در بخش پسران این مسابقات بدست آوردند. استان های اصفهان، خوزستان و آذربایجان شرقی به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم در بخش دختران را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار