امام جمعه شهرستان پردیس:

ارکان نماز جلوه‌ای از تمامی مراحل زندگی انسان است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در جلسه تقدیر از حافظان، قاریان و فعالان نماز گفت ارکان نماز از جمله طهارت قبل از نماز، غصبی نبودن مکان، تکبیر نماز، رو به قبله ایستادن، ولایت‌پذیری ، جلوه گاهی از تمامی مراحل زندگی انسان را به نمایش می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ارکان نماز جلوه‌ای  از تمامی مراحل زندگی انسان است

حجت‌الاسلام حسین حسینی با تقدیر از معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: امروزه شاهد رشد و اهتمام در بحث مسائل پرورشی، تربیتی و قرآنی هستیم و قطعا افرادی را که فعالیت‌های خود را دلسوزانه انجام می‌دهند، می‌بینیم.

وی با اشاره به فعالان قرآن و نماز اظهار کرد: لازم است در بحث قرآنی دغدغه‌ها را به سمت عملیاتی شدن ببریم و در این راستا افرادی که در عرصه قرآن فعالیت می‌کنید مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه مطالبه‌گری فقط برای آب و برق و گاز نیست ادامه داد: مطالبه‌گری مسأله قرانی باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد و ما در مطالبه‌گری خود باید قرآن را در اولویت بگذاریم و در بودجه‌بندی‌ها و مسائل دیگر آموزش قرآن را در دستور کار قرار دهیم.

حسینی همچنین با بیان اینکه وقتی افراد دغدغه‌مند گروهی اقدام کنند، قطعا مباحث مورد مطالبه به نتایج ارزشمندی می‌رسند تصریح کرد: زمانی که مطالبه‌گری صورت گیرد قطعا همه به این موضوع حساس می‌شوند و کمک خواهند کرد تا این مطالبات به سرمنزل مقصود برسد. اساتید و حافظان قرآن از جمله شخصیت‌های تاثیرگذار در امر مطالبه‌گری هستند و مساجد باید محفلی برای تجمیع امر مطالبات نمازگزارن باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات خود را مطرح کنید تصریح کرد: مطالبات خود را حتی در نماز جمعه یا در جلسات آنقدر قوی مطرح کنید تا مطالبه‌گری فراگیر شود و در هر کجا مسئولان با مطالبات قرآنی مردم برخورد کنند ما حامی این مطالبه‌گری هستیم.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه در این شهرستان ظرفیت خوبی از نظر حافظان، قاریان و فعالان نماز داریم گفت: حدودا در مدارس این شهرستان 41 هزار دانش‌آموز داریم و با توجه به خانواده‌های آنها یک جمعیت قابل توجهی در این شهرستان وجود دارد که می توانند مطالبات قرآنی خود را مطالبه گری کنند و به این صورت مسئولان را به خط کنند و غدغه‌مندها امید پیدا می‌کنند و در این راه تلاش بیشتری صورت می‌پذیرد.

حسینی با اشاره به اینکه برای بحث قرآن طرحی در دست کار داریم، اظهار کرد: طرحی در بحث قرآنی داریم که در آن طرح تمام مساجد و پایگاه‌های بسیج ما فعال شوند و همه آنها یک استاد قرآنی داشته باشند و برنامه‌های قرآنی را به داخل خانه‌ها ببرند. این افراد لازم است تا یک ساعت برنامه قوی از همه مسائل از جمله تفسیر قرآن، معارف بصیرتی، احکام شریعت و دیگر مباحث نماز و قرآنی داشته باشند و در آنجا بتوانند افراد مستعد را شناسایی کنند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار