امام جمعه شهرستان پردیس:

مالیات، درآمدی مشروع برای اداره کشوراست

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با بیان این موضوع که مالیات، درآمدی مشروع برای اداره کشوراست، گفت مالیات به‌مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت موظف هستند در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور، آن را پرداخت کنند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مالیات، درآمدی مشروع برای اداره کشوراست

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی، باعث کاهش اختلاف طبقاتی و از بین بردن فقر و فساد ناشی از افزایش ثروت‌های غیر مولد است و تأمین خدمات و نیازهای عمومی مردم در جامعه می‌شود و پرداخت مالیات در زیرساخت‌ها و سیستم‌های حقوق، امنیت عمومی کشور، سلامت قوای نظامی و تحقیقات علمی و فرهنگی هنری و همچنین در رشد اقتصادی کشور و برنامه‌های آموزشی، بهداشتی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های جامعه دینی، استقرار سبک زندگی متناسب با آموزه‌های دین است. سبکی که سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه را تضمین نماید. یکی از روایات شاخص در حوزه سبک زندگی روایت مشهور امام باقر(ع) است که می‌فرماید «بالندگی کامل و کمال جامع و حقیقی در سه محور است: فهم صحیح و عمیق از دین؛ پایداری و استقامت در سختی‌ها و مشکلات؛ برنامه‌ ریزی در امر معیشت و اقتصاد»

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به لبیک مردم مؤمن و انقلابی به ندای مقام معظم رهبری راجع به مستأجران ضعیف اظهار کرد: لازم است تا مردم عزیز و مؤمن و انقلابی و ولایت‌مدار پای کار بیایند و آن محبتی که نسبت به اهلبیت(ع) در دل دارند با همدردی با مستاجران ضعیف آن محبت را به نمایش بگذارند و با عمل کردن به قانون، ضعفا و اقشار ضعیف جامعه که مستأجر هستند را مشمول رأفت و مهربانی و هم نوع دوستی خود قرار بدهند.

حجت الاسلام حسینی با تبریک اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: ضرورت های ازدواج از نظر اسلام بسیار است که می توان از مهم‌ترین دلایل آن به موضوع محبوبیت تشکیل خانواده در اسلام نام برد، تا آن جا که هیچ سازمان و بنایی نزد خدا محبوب‌تر از آن نیست.

وی با بیان اینکه ازدواج باعث عامل حفظ پاک دامنی و کسب اخلاق نیک می شود، تصریح کرد: ازدواج از نظر اسلام وسیله‌ای برای پاک دامنی و پاک دامن زیستن است. همچنین ازدواج غیر از ایجاد نظم در زندگی، وسیله‌ای برای حفظ و تکمیل دین است.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان این موضوع که دیپلماسی متوازن و فعال، منافع استراتژیک و اقتصادی ایران را تامین خواهد کرد، بیان کرد: جوزف بورل مسئول خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده است آنهم دقیقا پس از سفر وزیر خارجه روسیه به ایران، که قطعا هدف اصلی غرب احیای برجام یا منافع اقتصادی ایران نیست بلکه میخواهد آن ارتباطی که ایران با کشورهای همسایه و شرق (روسیه، شانگ های و بریکس) گرفته را محدود بکند و سرعتش را کند بکند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: این رشد روابط ایران و روسیه مزیت‌های تجاری زیادی را به همراه دارد و تحریم‌های ظالمانه را کم اثرتر خواهد کرد و غرب و آمریکا از اینکه این ابزار فشار از طریق تحریم را از دست می‌دهند بسیار نگران و وحشت زده هستند لذا این سفر را ترتیب دادند. ایران باید با هوشیاری و کیاست انقلابی ضمن گرفتن بهانه از دشمن، وارد میدان مذاکره شود و تنها و تنها از مذاکرات باید رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم و اجرای تعهدات دیگر را مطالبه کرده و به اطلاع طرف‌های مذاکره، رسانده و راستی‌آزمایی کند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار