شهادت شهید سلیمانی پدیده‌ای چند بعدی و بسیار بزرگ است

رشت ( پانا) - جانشین فرماندهی سپاه قدس در اقشار و متخصصین بسیج، ۱۳دی ماه سالروز شهادت شهید سلیمانی را پدیده‌ای چند بعدی و بسیار بزرگ دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۴۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شهادت شهید سلیمانی پدیده‌ای چند بعدی و بسیار بزرگ است

حسن حبیبی، در سالروز شهادت شهید سلیمانی در مصلی شهرستان املش، از منظر جامعه شناختی به آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهادت وی چند بعدی و بسیار بزرگ بود. چرا که شهادت‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد. این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم و شاید هر چند ده سال یکبار رخ دهد. بنابراین شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است. دلیل دوم خاص بودن این مسئله، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.

وی در ادامه بیان کرد: شهادت وی منجر به همبستگی ملی ایران شد. دومین اثر او ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است. سومین پیامد داخلی امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و خوش سیرت و املاکی است. شهادت وی اسوه های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت. پیامد بعدی، مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امامین انقلاب و عرفان دفاع مقدس است. سلیمانی به عارفی سالک واصل و مجاهد بود، او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند.

اثر بعدی این بود که شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد. برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.
حبیبی به پیامدها و تبعات خارجی شهادت شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار، از جمله این پیامدها بود. حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد. پیامد بعدی خارجی شهادت شهید سلیمانی، زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه شد. پیامد دیگر تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی است. شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است. پیامد خارجی بعدی خلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار