رزمایش کمک‌های مؤمنانه برای کمک به نیازمندان

تهران (پانا) - رزمایش کمک‌‌های مؤمنانه به نیابت از شهیدسلیمانی و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در قالب توزیع بیش از صد بسته برای هدیه به نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر به همت پایگاه ۱۹ شهید معینی و با مشارکت حوزه ۳۱۵ امام موسی کاظم و همچنین گروه جهادی شهیدباقری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رزمایش کمک‌های مؤمنانه برای کمک به نیازمندان

امیرحسین فراهانی؛ فرمانده پایگاه ۱۹ شهید معینی مسجد امام حسن مجتبی(ع) در گفت و گو با پانا گفت: عاشقان و سربازان شهید سلیمانی در این روزها که ویروس کرونا بر آسایش و آرامش مردم سایه انداخته و جانشان را تهدید می‌کند، هم‌ قسم شده‌اند تا برای شکست این دشمن تا پای جان مبارزه کنند. به همین منظور پایگاه ۱۹ شهید معینی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا به صورت کاملا مردمی در خدمت مردم بوده است، هم اکنون در طرح نذر سردار با توزیع بیش از صد بسته معیشتی به نام شهید سلیمانی در بین مددجویان، ضمن بهبودی شرایط، فرصت‌ های قابل توجهی برای تأمین معیشت مددجویان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از آنجا که سفارش همیشگی این شهید، کمک به محرومان بود، سردار خستگی‌ ناپذیر سفارش می‌کرد وقتی بحرانی پیش می‌آید و مردم در گرفتاری هستند، خوب بررسی کنید و ابتدا به کمک آن‌هایی بروید که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. بنابراین در این شرایط خاص پایگاه شهید معینی وظیفه خود می‌داند به میزان توان، به کمک نیازمندان بشتابد و به میزان مقدورات، برای رفع نیاز های اولیه آن‌ها اقدام کند. اما سیاست اصلی ما کاهش فقر است.

فرهانی افزود: ضمن تأکید در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سفره‌ های مهربانی و با توجه به کمک رسانی به مددجویان، ۱۰۰ بسته ارزاق که هر بسته شامل: برنج، روغن، ماکارونی، لپه، عدس، مرغ، رب، سویا، نخود، لوبیا، ماسک با ارزش بالغ بر ۷۰ میلیون تومان است، به مددجویان سید الکریم اهدا کردیم.

وی یادآور شد: همدلی و مشارکت همه جانبه پایگاه شهید معینی با حوزه ۳۱۵ امام کاظم به همراه گروه جهادی شهید باقری، اقدام قابل تقدیری است. چرا که استفاده از ظرفیت‌ های خودجوش و جهادی با برنامه ریزی منسجم می تواند برای گره‌گشایی و حل مشکلات نیازمندان بسیار ثمربخش باشد و سبب شود تا از برکت این همدلی ها نیازمندان بیشتری بهره مند شوند.

فراهانی با تأکید بر اینکه پویش‌ های مناسبتی در زمان‌ های خاص اسلامی و ایرانی از محورهای فعالیت همه جانبه پایگاه شهید معینی است، افزود: اعیاد ایرانی و اسلامی، شهادت ائمه اطهار به خصوص در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از زمان‌های مهمی است که پویش‌های خاص هر مناسبتی توسط اعضای خیریه برنامه ریزی و اجرا می‌شود. کرونا موجب شد هیأتی‌ها و مسجدی‌ها فعال‌تر از قبل برای کمک‌رسانی به نیازمندان بسیج شوند و به دلیل مشکلات معیشتی ایجاد شده در مناسبت‌ های مختلف، برای کمک‌ رسانی به مددجویان بسیج شوند.

وی در آخر با اشاره به تأکید اسلام و به ویژه ائمه اطهار (ع) به مقوله کمک به هم نوع و دستگیری از مددجویان، تصریح کرد: امیدواریم خیران و خانواده های متمول به ویژه در اعیاد مذهبی و شهادت ها، خانواده های کم بضاعت را مورد توجه و حمایت قرار دهند و سفره آنان را در حد توان خود رنگین کنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار