نوری در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت:

مکتب شهید سلیمانی باید در برنامه درسی باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت سردار سلیمانی یک مکتب است و این مکتب باید جز برنامه درسی شود یعنی منطق و چیستی این برنامه درسی باید مشخص باشد. در برنامه درسی شهید سلیمانی، چرایی مبارزه مشخص است؛ این مبارزه برای رسیدن به خود خدا است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مکتب شهید سلیمانی باید در برنامه درسی باشد

یوسف نوری در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مرکز همایش‌های بین المللی باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: توفیقی حاصل شد که امروز در آستانه رویدادهای مهم ماه دی پس از سال روز نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و در آستانه شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) همچنین سالروز شهادت سردار دل‌ها در محضر شما عزیزان در این فضای عطرآگین خدمت برسم که ما را در این راه خطیر دعا کنید.

وی افزود: معمولا در فقه گفته شده که مقدم واجب، واجب است و اگر بخواهیم خدمت کنیم باید توانایی لازم را داشته باشیم. نظام آموزشی ما باید اینگونه باشد و عرصه را برای ورزش فراهم کنیم تا نتیجه بگیریم. شهید سلیمانی فرموندند که اساساً ورزش تاثیر زیادی بر اخلاق من داشت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهید سلیمانی خود دارای اوصافی بود؛ شجاعت و تدبیر، مردم محوری، انفاق، انقلابی‌گری، شهادت‌طلبی و بن‌بست‌شکنی از صفات شهید سلیمانی بود. سردار سلیمانی یک مکتب است و این مکتب باید جز برنامه درسی شود یعنی منطق و چیستی این برنامه درسی باید مشخص باشد. در برنامه درسی شهید سلیمانی، چرایی مبارزه مشخص است؛ این مبارزه برای رسیدن به خود خدا است. اهداف را نیز ترسیم می‌کنیم یعنی باید به داد مظلوم برسیم. محتوا نیز معلوم است که چه چیزی باید یاد داد و دانش‌آموزان چه چیزی را باید یاد بگیرند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان راهبر، تسهیل کننده بود و از ظرفیت بچه‌ها استفاده می‌کرد. در جنگ نیز همین بود بسیاری از شهدا، با وسایل غنیمتی جنگیدند و به برکت خون شهیدان و مجاهدت عزیزانی که در این راه هنوز هم کار می‌کنند،‌ امروز اقتداری داریم که دشمن نگاه چپ هم نمی‌تواند به کشور ما داشته باشد. حیدریون، زینبیون و فاطمیون تشکیل شدند و شهید سلیمانی این گروه‌بندی را تشکیل داد. انشالله این گروه‌ها دور هم گرد می‌آیند و جهان را از استکبار نجات خواهند داد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: مدیران کل در آموزش و پرورش در این راستا تلاش خواهند کرد تا مدیون شهدا نباشیم و قدردان زحماتی که شهدا کشیدند، باشیم و از راه مکتب تربیتی این عزیزان با قدرت قدم برداریم که قطعاً پیروزی نزد خداوند است.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار