مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

شاه بیت سند تحول بنیادین، ارتقای شان و منزلت معلم است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه تلاش مجلس فعلی، در پیگیری فعال‌تر موضوع لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت هم اکنون به نظر می‌رسد یک سری خلاهایی وجود دارد تا این لایحه بتواند کاملا باسند تحول بنیادین آموزش وپرورش منطبق شود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شاه بیت سند تحول بنیادین، ارتقای شان و منزلت معلم است

محمد خلیل عسکری، در دیدار با سید موسی موسوی و محمد مهدی فروردین، نمایندگان مردم «لامرد و مهر» و «فیروزآباد، قیر و فراشبند» در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش استان فارس این آمادگی را دارد که با فعال‌سازی هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه سند تحول و لایحه رتبه‌بندی این خلاهای موجود را شناسایی و در اختیار تصمیم‌گیران قرار داده و قالب نظام رتبه‌بندی را براساس سند تحول پیش ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برخی تصور می‌کنند که با نظام رتبه‌بندی فقط باید افزایش حقوق برای معلم ایجاد شود در حالی‌که لایحه نظام رتبه‌بندی باید در کنار مسایل حقوقی که بسیار اهمیت دارد موجب افزایش شان و جایگاه معلم شود و در واقع ارتقای شان و منزلت معلم شاه بیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

عسکری گفت: در همین راستا لایحه رتبه‌بندی منطبق بر سند تحول بنیادین باید منجر به افزایش روحیه پژوهشگری و خلاقیت در معلم شود و وی را از حالت کارمند صرف بودن خارج کند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: اگر خلاهای سند تحول و لایحه رتبه‌بندی مرتفع شود، آن وقت شاهد رونق آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی گفت: فعالیت‌های این چنینی که استان فارس مبدا و مبدع آن باشد در گذشته سابقه داشته است و نمونه آن طرح احیای معاونت پرورشی بود که در استان فارس طراحی و به مجلس برده و تصویب شد.

عسکری ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را ظرفیتی ارزشمند دانست و افزود: در سایه تعامل دو سویه و همراهی می‌توان به اهداف بزرگ آموزش و پرورش دست یافت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، سند تحول بنیادین برای اجرایی شدن نیازمند یک سری الزامات قانونی است که نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار موثر خواهند بود.

وی در بیان برخی از این الزامات گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه آموزش و تربیت، مدرسه باید به مدرسه صالح تبدیل شود و باید قوانین به سمتی جلو برود که مرکز و وزارت از تمرکزگرایی به تنظیم‌گری تبدیل شود.

عسکری گفت: باید اختیارات را به مدیر و معلم بدهیم و همین نظام رتبه‌بندی اگر اجرا شود هم معلم تکریم شده و هم شان و جایگاه اجتماعی او حفظ شده و او هم دغدغه‌مند، مسایل آموزش و پرورش را دنبال خواهد کرد.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس گفت: اصلاح و تقویت شوراهای مختلف در آموزش و پرورش باعث می‌شود تا از ظرفیت همه ارکانی که با تعلیم و تربیت در ارتباط هستند همانند شهرداری‌ها، خانواده‌ها، نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها و... استفاده شود و همه پای کار آموزش و پرورش باشند.

عسکری با اشاره به اینکه برنامه درسی ملی قبل از تنظیم سند تحول بنیادین طراحی شده است، گفت: نیاز است که در این برنامه کامل بر سند تحول منطبق شود و احیانا اگر تعارضاتی هم وجود دارد برطرف شود.

در این دیدار نمایندگان مردم «لامرد،مهر» و «فیروزآباد، قیر و فراشبند» در مجلس شورای اسلامی برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه آموزش و پرورش را تشریح کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه بر موضوع معیشت و رفاه معلمان که خواسته عمده فرهنگیان است اشاره کردند و بر تلاش خود در راستای استفاده از ظرفیت قانونگذاری در این حوزه و کمک برای پیشبرد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار