بررسی و پایش وضعیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه‌ای برای تثبیت یادگیری با شناسایی تمام دانش‌آموزانی که نتیجه قابل قبول و نیازمند تلاش بودند اجرا و برای نتیجه بهتر بعداز بازگشایی مجدد نتایج رصد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی و پایش وضعیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده در خصوص رصد میزان یادگیری دانش آموزان و میزان افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا گفت: برنامه پایش یادگیری را در پایان تحصیلی سال گذشته انجام دادیم و نتایج ارزشیابی دوره ابتدایی را با دو سال قبل از آن که کرونا نبود، مقایسه کردیم.

وی افزود: بر اساس این پایش های صورت گرفته، تفاوت قابل توجهی بین دانش آموزانی که یادگیری خوبی داشتند با دانش آموزانی که نیازمند تلاش هستند در دروس فارسی، علوم و ریاضی وجود دارد. درصد دانش آموزانی که میزان یادگیری خیلی خوبی داشتند دربرخی از دروس تا ده درصد کاهش پیدا کرده و درصد دانش آموزانی که یادگیری ضعیف داشتند تعدادشان افزایش داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای برای تثبیت یادگیری با شناسایی تمام دانش آموزانی که نتیجه قابل قبول و نیازمند تلاش بودند را اجرا و برای نتیجه بهتر بعداز بازگشایی مجدد نتایج را رصد کردیم.

حکیم زاده افزود: به دلیل غیرحضوری بودن مدارس در دوران کرونا معلمان به شدت از ضعف یادگیری مهارت‌های پایه های دوم و سوم شکایت دارند، بنابرهمین برنامه‌ای تدوین کردیم تا بلافاصله بعد از نتایج ارزشیابی نوبت اول، مرحله دوم تثبیت یادگیری را برای دانش آموزانی که نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش را کسب کردند، اجرا کنیم.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایه‌های دوم و سوم، همانطور که معلمان می‌گویند؛ دانش آموزان در مهارت نوشتن مشکل دارند. البته نتایج ما با نتایج پژوهش‌های جهانی یکی و یکی از نگرانی‌های جدی که وجود دارد ضعف در همین امر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار