ضرورت رصد استمرار حضور دانش‌آموزان میان‌پایه در واحد آموزشی توسط مدیران

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور بر ضرورت رصد استمرار حضور دانش‌آموزان میان پایه در واحد آموزشی توسط مدیران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت رصد استمرار حضور دانش‌آموزان میان‌پایه در واحد آموزشی توسط مدیران

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مجازی با معاونان آموزش ابتدایی استان ها تصریح کرد که هدف از رصد روند ادامه تحصیل دانش آموزان و شناسایی تارکان تحصیل از واحد مدرسه به هیچ وجه به جهت احصاء آمار و راستی آزمایی نیست بلکه توجه به نقش مهم مدیریت مدارس در فراهم کردن فرصت دسترسی و ادامه تحصیل کلیه دانش آموزان است.

رضوان حکیم زاده در تشریح تفاوت بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل اظهار داشت: از میان جمعیت واجب التعلیمی که باید در مدرسه حضور داشته باشند؛ آن دسته از کودکانی که که تا کنون در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده اند، مادامیکه در بازه ی سنی دوره ابتدایی است بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی که به هر علت پس از ورود به سیستم مدرسه از چرخه تحصیل خارج شده اند را تارک تحصیل می گوییم.

وی با اعلام این خبر که ما به صورت جدی پیگیر امور مربوط به تارکان تحصیل هستیم؛ تاکید کرد که از امسال براساس آئین نامه اجرایی مدارس استمرارحضور دانش آموزان میان پایه باید همه ساله توسط کلیه مدیران واحد های آموزشی مورد رصد قرار گیرد.

حکیم زاده اظهار داشت: از آنجا که پرونده دانش آموزان و اطلاعات صحیح آنان تنها در مدارس وجود دارد و آخرین جایی که دانش آموز در آن حضور داشته مدرسه است؛ بنابراین اولین کسی که متوجه عدم حضور یک دانش آموز می شود مدیران هستند.

وی از مدیران خواست مشخصات آن دسته از دانش آموزان که برای ادامه تحصیل به واحد آموزشی دیگری مراجعه ننموده اند و یا وضعیت مشخصی ندارند را به اداره منطقه خود ارسال نمایند تا مناطق آموزشی از این طریق بتوانند به طور مشخص وضعیت دانش آموزان را علت یابی و پیگیری نموده و در صورت امکان اقدامات مداخله ای به جهت بازگرداندن آنها به چرخه تحصیل ممکن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار