بررسی اثرات کرونا بر نظام آموزشی از منظر بهره‌وری

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی به تحلیل و بررسی اثرات کرونا بر نظام آموزشی از منظر بهره‌وری پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اثرات کرونا بر نظام آموزشی از منظر بهره‌وری

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: در حال حاضر در غیاب برآوردهای دقیق از پیامدهای کرونا در طولانی مدت، می توان چالش ها و فرصت های کرونا برای نظام آموزشی را مبنای ارائه نظر در خصوص تاثیر کرونا بر بهره وری در آموزش قرار داد.

وی به دگرگونی ناشی از شیوع کرونا در روش های آموزش، بسته های آموزش و منابع یادگیری اشاره نمود و گفت کرونا آموزش را از چارچوب سنتی به فضای مجازی منتقل کرد و تدریس مبتنی بر فناوری را جایگزین روش های قدیمی نمود و این امکان را فراهم آورد تا منابع یادگیری متعددی برای دانش آموزان، خانواده ها و معلمان فراهم شود.

حکیم زاده اظهار کرد آموزش مجازی نه تنها منجر به افزایش مهارت های کار در فضای مجازی و استفاده از بستر فناوری برای ارائه آموزش در معلمان گردید؛ بلکه امکان بروز خلاقیت ها و توانمندی های معلمان در عرصه تولید محتوا را نیز ایجاد نمود.

معاون آموزش ابتدایی در بیان فرصت های ایجاد شده در دوران کرونا و شرایط بحرانی ایجاد شده اظهار داشت: راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) به عنوان بزرگ ترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی است که با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه ی هزینه ها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد انجامید.

حکیم زاده تصریح کرد: در نظام مدرسه ای، با توجه به محدودیت های زمان، مکان و تراکم کلاس ها، امکان برقراری ارتباط کامل با همه دانش آموزان وجود نداشت اما در آموزش مجازی این امکان فراهم گردید تا معلم بتواند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کند. وی تبدیل دانش آموزان ساکت و غیرفعال به مشارکت کنندگان فعال در جریان آموزش را از پیامد های این ارتباط دانست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت در ادامه به تاکید سند تحول بنیادین بر مشارکت فعال خانواده ها به عنوان شرکای یادگیری اشاره نمود و آن را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کودکان امری مفید و ضروری خواند.

حکیم زاده در پایان به آسیب های جدی کرونا و آموزش مجازی برای نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ایجاد شکاف در برخورداری از آموزش به علت شکاف دیجیتالی بین طبقات برخوردار و کمتربرخوردار، ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان مناطق محروم به همراه آسیب های روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس برای دانش آموزان در سراسر جهان را از پیامد های منفی کرونا و تعطیلی مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار