مادران با ارتقای آگاهی خود به درک بیشتری نسبت به جامعه و کودکان‌شان می‌رسند

شهرری (پانا) - معلم نهضت سوادآموزی مدرسه ام‌البنین ناحیه یک ری بر نقش پررنگ مادران در تربیت فرزندان خود تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مادران با ارتقای آگاهی خود به درک بیشتری نسبت به جامعه و کودکان‌شان می‌رسند

زهرا رحیمی، معلم نهضت سوادآموزی مدرسه ام‌البنین بیان کرد: من وقتی شاهد آن بودم که یکی از اعضای خانواده‌ام یا حتی یک خانم در دوران میان‌سالی ذوق تحصیل دارد اما به دلیل مشکلات موجود نمی‌تواند به تحصیل مشغول شود، برای برگزاری کلاس‌های نهضت انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم.

وی در ادامه افزود: اگر مادر در یک محیط بسته و گنگ باشد، در تربیت فرزندان خود دچار مشکل می‌شود. هدف از تدریس در کلاس‌های نهضت این بود که خانم‌هایی که سواد ندارند علاوه بر خواندن و نوشتن، نسبت به مسائل دینی، مسائل مربوط به خانواده و جامعه و نحوه تربیت فرزند خود نیز آگاه شوند تا اطلاعاتشان در زمینه‌های متفاوت جامعه به روز باشد.

معلم نهضت سوادآموزی در ادامه با اشاره به نقش بسزای کلاس‌های نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: اگر مادران نسبت به تربیت فرزند خود غفلت کنند، نه تنها به خود بلکه به فرزندان خود نیز آسیب می‌رسانند: این تربیت زمانی حاصل می‌شود که مادران خوب این سرزمین با وجود توسعه علم بتوانند به خواندن و نوشتن بپردازند زیرا که با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، دیدن عدم توانایی مادران در ساده‌ترین مورد مانند نوشتن نام خود، بسیار غم انگیز است، چراکه با چنین اتفاقی مادران، هم خود و هم فرزندان خود را از فرصت‌های زیبا و طلایی زندگی محروم می‌سازند.

وی در رابطه با مشکلات جامعه و معلمان نیز به پانا گفت: اگرچه معلمین نهضت ما با وجود خطر ابتلا به بیماری کرونا، باز هم با تمام وجود در کلاس‌های درس مدرسه حضور پیدا می‌کنند و در کنار انجام وظیفه خود، برای مادران دلسوز این جامعه نقش مشاور و سنگ صبور هم را ایفا می‌کنند، اما با معلمین در کادر نهضت آنچنان که باید درست برخورد شود، نمی‌شود و این موضوع برای تک‌تک دبیران و کادر اجرایی بسیار ناراحت‌کننده است و جای تامل دارد.

این دبیر نهضت سوادآموزی تصریح کرد: من به نوبه خود قدردان این قشر زحمت‌کش که در جهت انتقال علم و سواد به مادران عزیز کشورمان همواره در تلاش هستند، هستم و یکی از آرزوهایم این است که مادران با ارتقای آگاهی خود به درک بیشتری نسبت به جامعه و کودکان‌شان برسند.

خبرنگار دانش‌آموز: عاطفه رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار