ضرورت تعیین حد بستر تالاب انزلی بر اساس کنوانسیون رامسر

رشت ( پانا) - استاندار گیلان اعلام کرد تعیین حد بستر تالاب انزلی ضروری است و به هیچ‌کس اجازه دست اندازی به تالاب داده نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تعیین حد بستر تالاب انزلی بر اساس کنوانسیون رامسر

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت تعیین حد بستر تالاب انزلی بر اساس کنوانسیون رامسر، احیای این تالاب بین المللی را نیازمند حمایت، رویکرد و اراده ملی دانست و گفت: اجازه دست اندازی در این منطقه را به هیچ احدی نمی‌دهیم و مقابل اقدامات سوء استفاده گران می‌ایستیم.

اسدالله عباسی با اشاره به گسترش حریم تالاب به دلیل افزایش رسوبات گفت: برای نجات تالاب نیازمند کار کارشناسی علمی و دقیق هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کار گروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی ایجاد شود، گفت: با ادامه روند فعلی به جایی نمی‌رسیم، زیرا در این سال‌ها، سازمان‌ها و اداره‌های مختلف قدمی برای احیاء تالاب برنداشتند و وارث تصمیمات نابخردانه افرادی بودند که امروز کار را برای ما سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مسئولان برای احیای تالاب عرصه را بر مردم سخت و زندگی را برای آبزیان و پرندگان آن محدوده سمی کرده است، افزود: ایجاد شرکت مادرتخصصی و پیگیری این موضوع به صورت ملی، یکی از پیشنهادات در این زمینه است، زیرا نیازمند اراده و حمایت‌های ملی هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تعیین حد بستر تالاب انزلی باید بر اساس کنوانسیون رامسر باشد، گفت: وظیفه ما خدمت به روستاییان اطراف تالاب انزلی است و اجازه دست اندازی به هیچ احدی را در این منطقه نمی‌دهیم و مقابل اقدامات سوء استفاده گران می‌ایستیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از افزایش رسوب گذاری در تالاب انزلی ضرورت دارد، گفت: اداره کل آبخیزداری استان نیز باید رودخانه‌های آبریز به تالاب را مدیریت کند.

احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با بیان اینکه برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی در بودجه سال‌های گذشته ردیف اعتباری ملی دیده شده بود، اولویت و اهمیت احیای تالاب انزلی را یک گام جلوتر از سایر تالاب‌های کشور دانست و با اشاره به مصوبه پیش‌بینی شده ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب گفت: تمامی طرح‌های مربوط به احیای تالاب انزلی در قالب این پروژه آورده شده و اعتبارات مورد نیاز متناسب با آن پیش بینی می‌شود.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داد و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار