رونمایی از برنامه ارتباطات،آموزش، مشارکت و آگاهی‌افزایی تالاب انزلی

رشت (پانا) - استاندار گیلان تکیه بر برنامه‌ریزی‌های اصولی و مطالعه علمی و نگاه کارشناسی را بهترین روش احیاء تالاب انزلی دانست و گفت که در این مسیر، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی هستند..

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از برنامه ارتباطات،آموزش، مشارکت و آگاهی‌افزایی تالاب انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کمیته مدیریت احیاء تالاب انزلی با بیان اینکه این تالاب میراث طبیعی گیلان است که ارزش بالایی برای همگان دارد، اظهار کرد: طی دهه‌های گذشته به سبب ورود و تجمع آلاینده‌ها، رسوبات و فاضلاب، کیفیت مطلوب و ارزش زیستی تالاب به مرور کاهش یافته و کاهش تراز سطح آب متأثر از کاهش سطح آب دریای خزر، وضعیتی نگران‌کننده را پدید آورده است.

وی تکیه بر برنامه‌ریزی های اصولی و مطالعه علمی و نگاه کارشناسی را بهترین روش احیاء تالاب انزلی دانست و بیان کرد: حاصل اقدامات کارشناسانه در چند سال اخیر منجر به تدوین برنامه هفت ساله برای احیاء تالاب شد که در سال جاری اعتباراتی مناسب برای هر دستگاه تعیین شده که بیشتر آن، از محل اعتبارات ملی است.

استاندار گیلان با تاکید بر تعیین و برگزاری جلسات زیرکمیته‌های هفت گانه کمیته مدیریت تالاب انزلی حداکثر تا یک هفته دیگر افزود: انسان‌ها مهمترین عامل تغییر طبیعت هستند، بنابراین احیاء تالاب انزلی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی است.

زارع با اشاره به رونمایی از برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی موسوم به «سیپا» برای احیاء تالاب انزلی گفت: هر جامعه‌ای که با استفاده از جوامع محلی در راستای توسعه پایدار و رونق بخش کشاورزی گام برداشته، موفق تر بوده، در سال‌های اخیر تشکیل نهادهای مردمی حفاظت از محیط زیست افزایش یافته است.

استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت فراهم کردن زمینه مشارکت ذینفعان در احیاء تالاب انزلی عنوان کرد: ۳۵ روستا در ارتباط مستقیم با تالاب انزلی هستند و تمامی اقدامات مربوط به احیاء این تالاب باید در یک راستا، موازی هم و با بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی ذینفع انجام شود.

وی اقدامات اجرایی اثربخش را امری مهم در احیاء تالاب انزلی دانست و افزود: مبارزه با گیاه سنبل آبی یک پروژه نیست، زیرا این گیاه در هر فرصتی رشد می‌کند و مبارزه با آن باید به طور مستمر انجام شود.

در پایان این جلسه استاندار گیلان کتاب برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) تالاب انزلی را رونمایی کرد.

در این جلسه گزارش ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی، خلاصه ای از اتمام طرح سیما توسط مجری طرح و نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و درخواست بنادر و دریانوردی درخصوص ایجاد حوضچه آرامش در پل غازیان انزلی توسط مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار