رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان بوشهر:

وجود مدارس غیردولتی باعث عدالت آموزشی شده‌است

جم (پانا) - رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت وجود مدارس و مراکز غیردولتی در استان باعث گسترش عدالت آموزشی، پوشش حداکثری دانش‌آموزان و رقابت آموزشی و علمی شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
وجود مدارس غیردولتی باعث عدالت آموزشی شده‌است

محمدمهدی ملاکی در نشست با موسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان جم اظهار کرد: وجود مدارس و مراکز غیردولتی در استان باعث گسترش عدالت آموزشی، پوشش حداکثری دانش آموزان و رقابت آموزشی و علمی شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان به تقویت بنیه علمی و دانشی معلمان مدارس غیردولتی نگاه ویژه ای دارد گفت: مدارس غیردولتی در صورتی که خواهان برگزاری دوره های ضمن خدمت برای معلمان مدارس خود باشند آموزش و پرورش در تامین مدرس کارآزموده و محتوای لازم همکاری لازم را خواهد داشت.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در سال های آتی مدارس و مراکز غیردولتی به سمت کیفیت بخشی فعالیت های خود پیش رفته اند و از کمی سازی فاصله گرفته اند که در این مسیر شهرستان ها و مناطق آموزشی باید با برنامه ریزی هدفمند و برگزاری دوره های آموزشی مدارس را یاری کنند.
ملاکی، عدم آگاهی مدیران و موسسان نسبت به قوانین مصوب در این حیطه را باعث تخلف دانست و یادآور شد: کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی باید نسبت به قوانین مطروحه و مصوب آگاهی داشته باشند تا در راستای قانون به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه حرکت در مسیر قانون باعث اعتلای مدارس و مراکز غیرولتی می شود گفت: انعقاد قرارداد بین والدین و مدیران، نصب پوستر شهریه در دید عموم از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه موسسان باشد.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی با توجه به پارامترهای مختلفی صورت می پذیرد و شهریه مصوب باید از شهریه مکمل و اختیاری جدا باشد و این مبلغ طبق قرارداد منعقد شده دریافت شود.
وی افزود: آموزش و پرورش استان با تشکیل کارگروه نظارتی در هر شهرستان و منطقه و بازدید های مدون در نظر دارد از حق و حقوق دانش آموزان و والدین دفاع کند.

ملاکی در پایان خواستار همراهی مدیران و موسسان در ارائه راهکارهای مناسب و نوین برای ارتقای جایگاه مدارس و مراکز غیردولتی در استان شد و خاطرنشان کرد: مجتمع مشورتی مدارس و مراکز غیردولتی با همراهی مدیران و موسسان توانمند استانی تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار