در مراسم امضای تفاهم‌نامه وبینارهای زیست‌محیطی ویژه آموزگاران نهضت سوادآموزی در قم عنوان شد:

دهه‌ها کم‌توجهی و غفلت نسبت به محیط زیست صورت گرفته است

قم (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در جلسه امضای تفاهم‌نامه با نهضت سوادآموزی استان قم تاکید کرد دهه‌ها کم‌توجهی و غفلت نسبت به محیط زیست صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دهه‌ها کم‌توجهی و غفلت نسبت به محیط زیست صورت گرفته است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، «سیدرضا موسوی مشکینی» مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با نهضت سوادآموزی استان اظهار کرد: چالش‌ها و معضلات زیست محیطی که امروزه مردم را در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه کرده است، ناشی از دهه‌ها کم توجهی و غفلت نسبت به این مسأله خطیر و حساس است.

وی بر ضرورت فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هرچه بیشتر در حوزه محیط زیست برای شهروندان تأکید کرد و گفت: در مسأله محیط زیست باید تعارف ها را کنار بگذاریم و وارد میدان عمل شویم، زیرا محیط زیست دغدغه امروز مردم است و در مسیر توسعه و پیشرفت، باید به عنوان مهمترین اولویت مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در جهان امروز هیچ چیز قابل پنهان کردن نیست، اظهار کرد: اگر طبیعت و محیط زیست از میان برود، توسعه، رفاه، آسایش و امنیت دیگر معنا ندارد و همه ابعاد زندگی مردم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و با هیچ چیز دیگر قابل جابجایی نخواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده نهضت سوادآموزی در آموزش اقشار مختلف مردم به ویژه جوامع روستایی، تصریح کرد: با توجه به تعامل نزدیک آموزش دهندگان نهضت با افرادی که کمتر در مواجهه با آموزش های زیست محیطی قرار گرفته اند، کارگاه ها و وبینارهای آموزشی با موضوعات گوناگون محیط زیستی ویژه این عزیزان برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، در این جلسه اهمیت توسعه آموزش های زیست محیطی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز برای حفظ محیط زیست، به مردم و مسؤولانی نیاز داریم که نسبت به این مسأله کاملا متعهد و مسؤولیت پذیر باشند و دغدغه خود را نه در شعار، بلکه در عمل نشان دهند.

معاون سواد آموزی قم با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید به گفتمان امروز جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه دینی، ملی و عقلی است که متأسفانه آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و باید هرچه بیشتر در رابطه با آن برنامه ریزی و اقدام شود.

وی در پایان با اشاره به آمادگی نهضت سوادآموزی استان قم برای فرهنگسازی و توسعه آموزش‌های زیست محیطی در میان مخاطبان خود، گفت: این آموزش ها می تواند به دلیل نفوذ در میان خانواده ها به واسطه آموزش دهندگان نهضت، بسیار مؤثر و ماندگار بوده و اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار