مسولیت اصلی مربیان پرورشی ارتباط صحیح و منطقی با دانش آموزان و خانواده ها است

تهران (پانا)-کارشناس مسئول فرهنگی و هنری منطقه ۴ یکی از وظایف مهم مربیان پرورشی را ارتباط صحیح و منطقی با دانش آموزان و خانواده ها در جهت کشف استعداد و توانمندی های آنها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مسولیت اصلی  مربیان پرورشی ارتباط  صحیح و منطقی با دانش آموزان و خانواده ها است

محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری منطقه ۴ در گفت و گو با پانا با اشاره به نیرو های جدید که باید با شرح وظایف خود به درستی آگاه شوند،گفت: زمانی که مربیان پرورشی در مدرسه بتوانند نقش خود را به خوبی بشناسند و جایگاه خود را در ارتباط با مدیر، والدین و دانش آموزان تعیین کنند، در پیشبرد اهداف که تربیت و کشف استعداد دانش آموزان است موفق می شوند.

نقوی به منظور ارتقا دانش و آگاهی نیروهای تازه استخدام به جلسات توانمندی مربیان پرورشی جدید الاستخدام اشاره کرد و گفت: چهار جلسه در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی انجام شد که در جلسه اول در اندیشکده تحول به معرفی حوزه پرورشی و وظایف هرکدام از فعالیت های پرورشی ازجمله بهداشت و سلامت، تربیت بدنی، قرآن و عترت و نماز و مشاوره و روانشناسی پرداخته شد و جلسه دوم در محل دار القران منطقه با هدف آشنایی نیروهای جدید پرورشی با مسولین و فعالیت این مجموعه و مسابقات قرانی برگزار شد و جلسه سوم هم در کانون ترنم با حضور آزیتا فکور؛ مدیر سازمان دانش آموزی در مورد شورای دانش آموزی و گروه پیشتازان و همچنین معرفی سعید باقری؛ کارشناس مسئول کانون ترنم برگزار شد. که به معرفی فعالیت کانون، جلسات آموزش قرآن و سبک زندگی، کارگاه مادر و کودک، رشته های گوناگون موسیقی و هنرهای آوایی، پایلوت هنرهای آوایی شهر تهران، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، خطاطی، نقاشی، سفالگری و مجسمه سازی معرفی شد.

محبوبه سادات نقوی با اشاره به اینکه در دوسال گذشته فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری به صورت مجازی برگزارشد،گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت ها در مدارس برای دانش آموزان سال بسیار سختی بود و مسابقات به صورت انفرادی ادامه پیدا کرد.

در ادامه افزود: جلسه پایانی به معرفی ورزشگاه شهید عراقی و فعالیت های ورزشی برای دانش آموزان و همکاران تشریح شد.

نقوی با اشاره به برقراری رابطه حسنه در مدرسه و تاکید بر جدی گرفتن بحث آموزش خانواده گفت: توانمندسازی نیروهای جدید و تعامل و آموزش به دانش آموزان و خانواده هایشان و از سوی دیگر ارتباط با همکاران و تاکید برتعامل و مسولیت پذیری امری ضروری است و باید با اقدامات و تدابیر تربیتی در محیط مدرسه مناسب زمینه بروز و ظهور موانع درونی تربیت و نیز تاثیر موانع برونی را از میان بر داشته شود.

کارشناس فرهنگی و هنری منطقه۴ با اشاره به اینکه اولین وظیفه مربیان پرورشی ارتباط گیری صحیح و منطقی با دانش آموزان و خانواده ها است، افزود: این ارتباط سبب می‌شود دانش آموزان جذب مدرسه و مربیان پرورشی شوند و طرح برنامه های آنان را به درستی انجام دهند، که سبب هم‌افزایی در دانش آموزان و همدلی و همراهی دانش آموزان با یکدیگر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار