اجرای طرح سواد حرکتی بر روی بیش از ۴۰ درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی فارس 

شیراز (پانا) - سرپرست معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح سواد حرکتی برای بیش از 40 درصد دانش‌آموزان فارس خبر داد و افزود انتظار وزارت آموزش و پرورش اجرای این طرح بر روی ۳۰ درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی فارس بود که با تلاش همکاران این طرح برای بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح سواد حرکتی بر روی بیش از ۴۰ درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی فارس 

آیت الله دهقان در جلسه تجربه گردانی بسته تحولی سواد حرکتی 4 استان کشور در شیراز گفت: این طرح برای بیش از یکصد و 40 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی فارس اجرا شده است‌.

سرپرست معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس گفت: در استان پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای این طرح برای کودکان ۵ تا ۶ سال نیز صورت گرفته است.

دهقان افزود: طرح سواد حرکتی شامل راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می‌شود.

وی گفت: این طرح در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی توسط دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می‌رسد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: هر کلاس و پایه‌ای آزمون و حرکات مخصوص به خود را دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاس‌هایشان غیرحضوری است، بسیار ضروری است.

دهقان گفت: این آزمون در 2 مرحله اجرا می‌شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه برای بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.

جلسه تجربه گردانی در راستای اجرای بسته تحولی سواد حرکتی با مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، معاونان تربیت بدنی و سلامت، روسا، کارشناس مسئولان، کارشناسان و سرگروه‌های درس تربیت بدنی ادارات کل آموش و پرورش 4 استان خراسان شمالی، البرز، زنجان و فارس به صورت برخط در شیراز برگزار شد و در این جلسه هر استان به بیان آخرین تجارب و خلاقیت‌ها و همچنین مشکلات اجرای طرح سواد حرکتی در استان خود پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار