مدیر آموزش و پرورش منطقه یک درجلسه انتخابات هیات رئیسه مجلس دانش آموزای منطقه عنوان کرد:

روسای شورای دانش‌آموزی مدارس؛ زبان گویای دانش آموزان و بازوان توانمند مدیران در مدارس و منطقه هستند

تهران (پانا) - دراولین نشست روسای شورای دانش‌آموزی مدارس متوسطه اول و دوم دختران و پسران منطقه یک شرکت روسای شورای دانش آموزی مدارس در جلسات، تمرینی برای شرکت در مسئولیت های بزرگتراجتماعی و سیاسی عنوان شد که در این مقطع می توانند به عنوان زبان گویای دانش آموزان و بازوان توانمند مدیران در سطح مدارس و منطقه باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روسای شورای دانش‌آموزی مدارس؛ زبان گویای دانش آموزان و بازوان توانمند مدیران در مدارس و منطقه هستند

اولین نشست روسای شورای دانش آموزی متوسطه اول و دوم دختران و پسران منطقه یک برای انتخاب هئیت رئیسه مجلس دانش آموزی با حضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، امیرحسین شیرازی مطلق؛ مدیر سازمان دانش آموزی، کارشناسان معاونت پرورشی و روسای شورای دانش آموزی مدارس منطقه در سالن اردوگاه ابوذر از ساعت 8:30 صبح الی ۱2 برگزار شد.
در ابتدای جلسه حدادی ضمن خوش آمد گویی و تشکر از حضور گرم دانش آموزان اظهارکرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است. دانش آموزان با مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و احساس تکلیف، گامی مهم در این مسیر گذاشتند. این ابتدای مسیر است و در این مسیر حتما به تجربیات آنها افزوده خواهد شد.
وی افزود: در شورای دانش آموزیبا همکاری، تعامل، تبادل، انتقاد پذیری، تحقیق و مطالعه می توانند به عنوان نمایندگان دانش آموزانی که به آنها اعتماد کردند و رای دادند با روال انجام کارها در سطح تصمیم گیری و اجرا آشنا شوند و به طور مستقیم دخیل باشند و هم با ارائه پیشنهاداتی با افکار نو به مدرسه و آموزش و پرورش منطقه و در نهایت برای ساختن ایرانی آبادتر و پیشرفته تر تلاش کنند و این فرصت بسیار خوبی برای تمرین مسئولیت پذیری اجتماعی است.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با اشاره به نقشه راه آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به نقشه راه آموزش و پرورش که سند تحول است و با عنایت به این مطلب که پنج ساحت از شش ساحت سند مربوط به امور تربیتی و پرورشی است. به جایگاه مهم امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش واقف می شویم.
وی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری "تربیت در اولویت است "در این انتخاب و قبول مسئولیت عضویت شورای دانش آموزی، فرصت گرانبهایی در اختیار شما قرار می گیرد؛ در این فرصت یاد می گیرید با تفکر خلاق، نگاه نقاد و حل مسئله به عنوان مشاوران مدیر منطقه این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهید و برای فردایی روشن آماده شوید.
سید مومن با اشاره به شرایط متفاوت پساکرونایی خاطرنشان کرد: در این زمان و دوران پساکرونایی که همه جامعه و آموزش و پرورش در تمام رده ها درگیر این موقعیت هستند. شما به عنوان زبان گویای دانش آموزان و مشاوران مسئولین می توانید با پیشنهادهای خود در مورد چگونگی افزایش انگیزه دانش آموزان جهت شرکت در کلاس های حضوری و برگشت فعالیت های آنها به دوران قبل کرونا کمک شایسته ای کنید.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه خطاب به روسای شورای دانش آموزی مدارس تاکید کرد: انتخاب آنها در شورای دانش آموزی یک اتفاق و فرصت ویژه‌ برای آنهاست؛ روسای شورای دانش آموزی به عنوان یک بازوی مهم و توانمند در کنار مدیر مدرسه و مدیر منطقه است. آنها باید برای انجام فعالیت های مدرسه در کنار برنامه ها و طرح هایی که با ذوق و سلیقه ارائه می دهند، مطالعه داشته باشند تا برنامه هایشان به صورت علمی مطرح شوند و مسئولین مربوطه بتوانند از طرح و پیشنهاداتشان حمایت کنند.
در ادامه کاندیدا با ارائه مطالب در مورد فعالیتشان در این زمینه به معرفی خود پرداختند و در پایان با مشارکت اعضا رای گیری انجام شد.

گفتنی است؛ جلسه روسای شورای دانش آموزی مدارس دخترانه ساعت 8:30 صبح و پسران ساعت 10:30تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار