مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

زوایای پیدا و پنهان نوآوری، برنامه‌ریزی است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت نوآوری در پژوهش‌ها، زوایای پیدا و پنهان نوآوری را در برنامه‌ریزی دانست‌.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زوایای پیدا و پنهان نوآوری، برنامه‌ریزی است

جعفر پاشایی در مراسم تجلیل از مقام آوران در عرصه های مختلف علمی، فناوری، پژوهشی و کنکوری ناحیه 5 تبریز ضمن ابراز علاقه قلبی نسبت به کار ارزشمند پژوهشگران گفت: از این سطح اهمیت و دقت در انجام پژوهش و نتایج درخشان دانش آموزان کمال تشکر را دارم. چرا که این کار،‌ دارای ارزش و قابل توجهی است. در اکثر کشورهای توسعه یافته جهان بحث مورد توجه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، برنامه ریزی است.

وی افزود: زوایای پیدا و پنهان نوآوری، برنامه ریزی است، این مقوله حتی در زندگی شخصی نیز بسیار مهم، تاثیرگذار و دخیل است. نکته دوم در همه حوزه ها و به خصوص در پژوهش بحث اراده و ایمان به کار است. در مقابل اراده یک نوجوان پرتلاش حتی کوه ها نیز سر تسلیم فرود می آورند. حتی اگر تمامی امکانات مورد نیاز موجود و در اختیار باشد دگرباره نیازمند اراده قوی است.

پاشایی در آخر خاطرنشان کرده و گفت: اگر برنامه و اراده داشته باشیم، باید تمرین را نیز از یاد نبریم.حتی معمولی ترین انسان ها نیز با تمرین توانسته اند موج آفرینی کنند. تمرین و تکرار برای رسیدن به نتیجه بسیار مهم است و حاصل همه این ها، جامعه ای توسعه یافته و انسان توسعه یافته می شود.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز نیز ضمن قدردانی از مسئول پژوهش سرای شهدای هسته ای و دانش آموزان مقام آور گفت: توانمندسازی این عزیزان بسیار حیاتی است و نه تنها مدارس اولیا و آموزگاران بلکه همه کسانی که می توانند به نوعی کمک راه این پژوهشگران باشند نباید تلاش خود را دریغ کنند.

زین علمدار افزود: با اشتراک گذاری اطلاعات و هم افزایی بین دانش آموزان می‌توان باعث ورود دانش پژوهان بیشتری به این عرصه باشیم تا آینده سازان میهن عزیزمان ایران باشند.

همچنین در این جلسه معاون آموزش متوسطه ناحیه 5 نیز گفت: صاحب نظران عرصه های علمی همواره قرن جاری را قرن تکامل و پیشرفت علم و فناوری می دانند و علم فناوری در عصر بشری علمی فراصنعتی است که همیشه در زندگی انسان تاثیرگذار است و این قضیه بر ضرورت یادگیری می افزاید.

وی افزود: در همین راستا نقش مراکز آموزشی و پژوهشی مهم تر می شود و امید است با وجود آموزگاران و پژوهشسرا ها نیز عرصه علم و فناوری توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار