رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم:

70 درصد سفرهای درون شهری در قم کمتر از 3 کیلومتر است

قم(پانا)- رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد ۷۰ درصد سفرهای درون شهری قم کمتر از ۳ کیلومتر است و به دنبال آن هستیم تا سفرهای زیر ۳ کیلومتر شهروندان با استفاده از دوچرخه و یا بصورت پیاده انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
70 درصد سفرهای درون شهری در قم کمتر از 3 کیلومتر است

«سیدمحمد حسین دهناد» رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل در سالن جلسات رضوان شهرداری قم، با تاکید به نهایی شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری قم در حوزه عمران و حمل و نقل هزینه می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهر قم توجه ویژه ای به ناوگان عمومی شده تا استقبال شهروندان از سیستم عمومی افزایش یابد، ارائه کارت بلیط ها، تعیین دقیق زمان حرکت اتوبوس ها، افزایش ۴۸ اتوبوس جدید به ناوگان و تغییر در قراردادهای شهرداری با شرکت خصوصی در همین راستا عملیاتی شده است.

دهناد در ادامه با اشاره به استفاده زیاد از وسایل حمل و نقل و بی توجهی به مقررات رانندگی، گفت: تعداد فوتی ها در این زمینه افزایش یافته که بیشتر آنها از موتور سواران و عابرین بودند به طوری که سالانه ۱۰۰ شهروند قمی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

وی بیان کرد:۷۰ درصد سفرهای درون شهری قم کمتر از ۳ کیلومتر است، در طرح جامع حمل و نقل شهر قم برنامه ای در حال پیگیری است تا سفرهای زیر ۳ کیلومتر با استفاده از دوچرخه و یا بصورت پیاده توسط شهروندان انجام بگیرد که نیازمند تامین زیرساخت های لازم است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: کاهش آلودگی هوا با رونق ناوگان عمومی به همراه استفاده بهینه از ظرفیت شبکه معابر موجود نیز در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در حال پیگیری است.

دهناد در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در رابطه با نیاز مردم قم به مترو گفت: دو ایستگاه میدان شهید مطهری و میدان کشاورز به همراه روسازی آنها آماده بهره برداری است و بعد از انجام تست های گرم مورد نیاز می تواند به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

خبرنگاران دانش آموز: تینا سبحی منعم/سمیرا مرادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار