آخرین وضعیت آزادسازی خط مترو تهران - کرج

تهران (پانا) - قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ابراز امیدواری کرد تا غروب خط متروی تهران - کرج بازگشایی شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت آزادسازی خط مترو تهران - کرج

کامران آزادی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: درباره آخرین وضعیت حادثه مترو تهران-کرج گفت: 12واگن آزاد شده‌اند و این دوازده واگن خسارت آنچنانی نداشتند. الان مساله بر روی ۴ واگن است که باید جداسازی شوند.

وی ادامه داد: همکاران من جک‌های ریلی، افقی و عمودی را نصب کردند که بتوانیم ۴ واگن را جداسازی کنیم و روی ریل بازگردانیم.

آزادی درباره پیش‌بینی راه افتادن مجدد خط گفت: مرحله به مرحله که پیش می‌رویم مشکلاتی پیش می‌آید. که باید آن‌ها حل کنیم و زمان ممکن است جابجا شود. اما تمام تمهیدات لازم، ابزار، ماشین آلات و امکانات در کنار خط موجود است و نیروهای متخصص ما کارها را مرحله به مرحله انجام می‌دهند تا بتوانیم زمان را کوتاه کنیم. اما امیدواریم تا غروب بتوانیم مسیر را بازگشایی کنیم.

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران درباره خسارت‌های وارده گفت: گزارش‌ها آماده نیست و واگن‌ها باید جداسازی شوند و روی ریل قرار بگیرند و به تعمیرگاه برود. الان چهار واگن باید به تعمیرگاه بروند و بقیه واگن‌ها مشکل خاصی ندارند. یعنی یک مجموعه قطار را از دست ندادیم، ۴ واگن تکی هستند که باید به تعمیرگاه بروند و اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شود.

عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران هم درباره کیفیت حادثه برخورد صبح امروز دو قطار مترو تأکید کرد: حادثه آن‌طور که دقایق ابتدایی خبر در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به‌صورت «شاخ به شاخ» نبوده؛ بلکه دو قطار از بغل با یکدیگر برخورد داشتند.

وی افزود: حسب آخرین اطلاعات دریافتی، در پی بروز حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر و خارج شدن قطار از ریل، ۲۰ نفر از مسافران مصدوم شده بودند که ۹ نفر از آنان با معاینات اولیه مرخص شدند و ۱۰ نفر دچار مصدومیت سطحی شدند، اما وضعیت یک نفر از مصدومین وخیم است.

محمدخانی درباره تمهیدات در نظر گرفته‌ شده برای خدمت‌رسانی به مسافران مترو، اضافه کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برای جابجایی مسافران این دو ایستگاه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در محل حضور پیدا کرده است. ناوگان تاکسیرانی نیز پس از این حادثه با فراخوانی، رانندگان تاکسی را به ایستگاه متروی چیتگر اعزام کرده است.

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی شهرداری تهران درباره بازگشایی مترو گفت: برآوردهای کارشناسان حاکی از آن است که تا ظهر امروز مشکل خط ۵ مترو جهت سرویس دهی به شهروندان برطرف می‌شود.

وی در پایان درباره «علت اصلی بروز حادثه» نیز بیان کرد: تیم‌های فنی و کارشناسی درحال بررسی فوری حادثه رخ‌داده هستند و علل بروز این حادثه در دست بررسی است. مراتب به محض نهایی شدن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار