امام جمعه باسمنج:

قران چکیده تمامی علم‌ها است

تبریز(پانا) - امام جمعه باسمنح با اشاره به اهمیت تمامی کتاب‌های آسمانی ، قرآن را چکیده تمامی علم‌های دنیا دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قران چکیده تمامی علم‌ها است

حجت الاسلام قهرمان احمدی در مراسم تقدیر از مقام آوران قران و عترت ناحیه ۴ تبریز ضمن تاکید بر اهمیت اینگونه مسابقات گفت: اسلام عزیز، ترکیبی مقدس از قران و احل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: قران عصاره ای از تعالیم امامان است، از اولین روز آمدن بشر بر روی زمین، بنا است تا زمین خالی از حجت و تعلیم نباشد. نظام آفرینش زینت خود را انتقال داده و ارائه تعلیم و تربیت را در لحضه به لحضه قرار داده است. پس اگر این اتفاق صورت نگیرد، خلع به وجود می آید. خلعی که قابل جبران نیست بنابراین در کنار اولین ادم و بشر اولین ولی و حجت را در کنار این بشر قرار داده و برای آن برنامه ای تعیین نموده است. زیرا اصولا تعلیم و تربیت بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد : کتاب های آسمانی از جمله انجیل و تورات و زبور و ... در دین ما به عنوان منبع دربر گیرنده پر قدرت معارف دنیا و آخرت و تحلیل سعادت عنوان شده است.که عصاره و چکیده همگی انها در قران وجود دارد و دو سوره بقره و آل عمران که بیشترین احکام در تمامی حوزه ها در این دو سوره قرار دارند در نتیجه این دو سوره چکیده کلی از همه این مفاهیم است.

وی اظهار داشت:روح تعالیم اسلام نشعت گرفته از تعالیم انبیا است که همگی این ها در دایره اسلام یکی هستند و خود انبیا هم در این دین مبعوث شدند. درواقع مذاهب و فرقه ها بعدا بر اثر تحریف به وجود آمد اند اما دین تنها اسلام است و چیزی به نام ادیان وجود ندارد. در حقیقت مذهب ها مختلف بوده اما ناقض یکدیگر نیستند بلکه مکمل یکدیگرند. در نتیجه قران متن زندگی است و نمی توان گفت که فقط به یک موضوع اشاره دارد و هرچیزی که انسان در سعادت به آن نیاز دارد را قران دارا است.

حجت الاسلام احمدی افزود: جهان هستی بین اسلامی و غیر اسلامی تقسیم نشده است. زیرا همه این علوم از معرفت الهی است یعنی در کلاس فیزیک نیز می توانیم از معرفت الهی حرف بزنیم و ما باید با یک معنویت و رسالتی خارج از این حالت اداری و کتابی به یادگیری بپردازیم. ماموریت ما این است که با قران و اهل بیت کودکانمان را تربیت کنیم. البته در این مبحث پدر و مادر باید بیشتر تلاش کند و نباید پل ارتباطی بین مدرسه و اولیا از بین برود و مدرسه باید خانواده را هم با تعالیم قرانی دانش آموز همراه کند.

امام جمعه باسمنح گفت: نماز عبارت است از قران عملیاتی شده یعنی ارکان نماز واجبات نماز مبانی قران است و یک عبارت جامع است که به طهارت و مباح بودن نیاز دارد و به ما سفارش کرده اند که بعد از مطالعه به خاطر کمک و توفیق الهی سجده شکر بگذاریم. در نتیجه برای قران، عترت و نماز به این سه مقوله مهم باید با قصد و غربت کار کنیم، در شکل های مختلف فرهنگی و هنری نیز می توانیم این کار را انجام دهیم و همچون گذشته با میدان دادن به دانش آموزان و جوانان دبیرستانی این کار را عملیاتی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار